Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Nå leste jeg ikke tråden så nøye, så bare arrestere meg - det kommer dere sikkert til å gjøre. "Nei, jeg støtter ikke menneskehandel" - javel, er dere imot adopsjon da? Det er vel ikke gratis å adoptere, og forstår jeg det rett, skal adopsjonsbyrå osv. gjerne ha en pen slump med penger for st man skal kunne adoptere et barn. Hvorfor er dette så greit da? "Man gir barn et bedre liv?" Skulle jo mene at Volden kan gi disse barna et flott liv i Norge fremfor et liv i slummen i India? "Hun har brutt norsk lov, dette skal hun straffes for - fæle dama!" Hva med de som reiser til utlandet for å bruke andre metoder en den kunstige befruktningen som er lov i norge (unntatt surrogati) da? Det er vel liksom greit det da? Husker en annen tråd som gikk har for en tid tilbake ang. barnløshet. Da lovpriste de fleste dib- damer både det ene og den andre, og latterliggjorde de som mente at det ikke var noen menneskerett å ha barn. Og nå hudfletter dere denne damen som i desperasjon har valgt surrogati. Synes det er en del dobbeltmoral ute å går her jeg. Og JA jeg vil at barna skal få komme til Norge. Det er galt det hun har gjort, men synes ikke at disse stakkars uskyldige barna skal bli skadelidende for det. Det er nok av kriminelt pakk fra utlandet som får komme til Norge, og jeg håper det finnes et smutthull i loven, eller bare ren medmenneskelighet som medfører at disse barna får komme hjem. Og jeg tror ikke at det vil bli en hærskare av norske kvinner som kommer til å benytte seg av surrogati selv om Volden får ta med barna tilbake. Det har uansett vært et helvete som jeg ikke tror noen kvinner gidder gå igjennom. Det er feil sak å statuere et eksempel i. Det er barn med i bildet.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Forskjellen på surrogati som menneskehandel og adopsjon som menneskehandel er at ved adopsjon er det sikringstiltak som skal sørge for at barn ikke fratas familien sin og at de kommer til mennesker som hvertfall ui teorien er skikket til å ta vare på dem.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Denne dama har laga seg barn ved å kjøpe egg, sæd og livmor. Ved adopsjon er det foreldre som går gjennom ein lang prosess for å bli godkjende som adoptivforeldre etter nøye vurdering om dei er eigna, og som så vert foreldre til barn som allereie er kome til verda og treng nye foreldre. Synes det er ein vesentleg skilnad på desse sakene.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 ja, hva med de? Hvis du er ute av stand til å få barn og ikke blir godkjent som adoptivforelder eller fosterforelder, nei da får du ikke barn da. Jeg er prinsipielt imot surrogati, og det er ingen menneskerett å få barn. Man kan forsøke, men man er ikke garantert å lykkes.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Du er litt for enkel. Skjønner at du ikke har problemer med å få barn. Kan være jeg ser annderledes på saken da jeg har barn etter eggdonasjon, vet hvor hardt det kan være.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 Jeg hadde store problemer med å få barn og jeg er absolutt ikke enkel. Det MÅ settes grenser, rett og slett fordi teknologien idag tillater oss å være svært uetiske i reproduksjonen. Jeg (og enn så lenge Norge som nasjon) mener surrogati er uetisk. Det åpner opp for en handel med kvinner som ikke er akseptabel, spesielt i fattige land. Det har også skjedd grov utnytting av kvinner i form av surrogati. Surrogati blir også en enda tydeligere forskjell på fattig og rik, hvor penger skal kunne kjøpe deg tilgang til andres kropper. Mange mener at sex er svært nødvendig for god livskvalitet, vi tillater likevel ikke folk å kjøpe seksuelle tjenester i dette landet. Man skal ikke handle med menneskers kropper. Siden det å få barn aldri kan bli en menneskerett, vil det alltid være noen som ikke kan få barn. Det er tragisk for de det gjelder, men gir dem ingen rett til å utnytte andre.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 Hvis surrogaten hadde vært rik hadde det vært ok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå