Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Jeg og mannen min har to barn og prøver på nr 3. Måmdene går og blir til år. (1.5 år nå) Mensen kommer hver mnd, helt regelmessig. Bruker clearblue fertilitetsmonitor og har sex til riktige og uriktige tider. Vi er forøvrig 30 år begge to, friske og sunne. Noen tips til oss??? ...Lei meg etter å ha fått mensen idag....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Gi mannen din sink! Det gjør svømmerne hans raskere. Og kanskje det er det dere trenger. Dette er vitenskapelig bevist (og har hjulpet to vennepar av meg). Så rart at du ikke har fått dette rådet av din lege.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Takk for råd! Mannen min sin sæd har blitt testet og er i topp stand... Det er nok meg det går på.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Meg igjen... Det ene venneparet av meg ble også testet. De var begge fruktbare - ingen feil. Men de står fast på at sink hjalp dem. Verdt å prøve iallefall. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Jeg fikk beskjed om å begyne å drikke helmelk istede for lettmelk, da det visst skal være bra å få litt ekstra fett i kosten når man ønsker å bli gravid, og i tilegg holde en annens baby om det var mulig. Dette skal visst utløse noen slags femoner eller hva det nå heter.. Så kan det være lurt å la eggløsningstestene ligge, og heller bare ha sex når dere føler for det uten noe press om at nå er det eggløsning. Da slapper dere begge mer av, noe som skal øke sjangsene.. Da jeg gjorde disse tingene ble jeg gravid samme mnd:) Er nå 21 uker på vei. Sikkert bare tilfeldig, men verd ett forsøk.)
Gjest ->>- Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Når dere åpenbart har vært fertile før, men nå sliter, hadde jeg i grunn gått for en kjapp utredning for å se at alt er i orden i stedet for kjerringråd. Hormonmålinger og en gynekologsjekk er jo relativt raskt unnagjort.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 Takk for svar begge to! Sink må prøves!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 les boken vi ønsker oss barn..... av Zeita West. Der er det mange tips for å øke fruktbarheten. Der er det ganske mye vitaminer som anbefalles. Sink (dobbelt av anbefalt dose), selen, c-vit, b vitaminer, B 6, Q-10, Kalsium, magnesium (får egne kalsium & magnesium tilskudd), omega 3 (jeg tok de med d og a vit, + ren omega 3 i tillegg). Koster en del da. Er ikke sikker på om jeg har fått med alt. Og det er ikke bare mannen som trenger sink, det kan du spise også. Ellers spise sunt, masse grønsaker, nøtter. Være veldig forsiktig med sukker, ferdigmat. Jeg kuttet ut melk og hvete i tillegg. Og har fått i meg minimalt med sukker. Egentlig fulgt en lav karbo diett. Har hjulpet meg. Men når jeg ble gravid så har jeg begynt å spise fullkornsris/basmatiris og glutenfri pasta igjen, da det er det eneste jeg har lyst på. (unngår fortsatt hvete og melk). lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 Havregryn med h-melk og rosiner 2-3 ganger for dagen. Det er mye jern i gryna, så det hjelper på blodsirkulasjonen til livmora. Og masse melk har jeg lest og hørt er meget bra. Litt iskrem hver dag også spiste jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå