Gå til innhold

Er MuckBoots et godt valg for en 5åring på Østlandet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare når det er 4 varmegrader eller varmere. Østlandet er vel kjent for å ha noen kuldegrader så ville vel ikke brukt slike tilvintersko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Muck boots og dock boots liknar på kvarandre, så kan du i alle fall prøve.

 

Her brukte guttungen dock boots heile forrige vintersesong, og vi hadde alt frå 5+ og slaps/regn til 15-. Han har vore varm og tørr heile vinteren. Prøver igjen denne sesongen, så går vi heller og kjøper andre vintersko dersom vi ser at han treng det.

 

Dock boots skal i alle fall vere brukande frå -15 til +10 grader (+10 er kanskje litt i varmaste laget, då har i alle fall guten vår blitt svett/klam på føtene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan stemme at den eine er original og den andre kopi ja, og ettersom muck boots er betydeleg dyrare tippar eg den er originalen :o)

 

Vi kjøpte Dock boots hos coop obs, 199 kr. Har og sett dei i skobutikk, kostar då ca 350,- trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar, Ranveig R! :o)

Alltid greie og reflekterte svar å få fra deg (snakker om tidl erfaring, hehe =))

¨¨

Kan jeg spørre om en ting til?

Brukte du disse hele vinteren gjennom eller hadde du vintersko/cherrox til alternativ?

Usikker på om jeg må kjøpe vinterskoa i tillegg. Og det er store summer for 2par sko - men hva gjør man ikke for barna?? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker MuckBoots Jodphur i stallen, brukte de hele vinteren også, og med kun tynne ullstrmper holdt jeg varmen, selv i -10-12 grader. De er ikke foret, men vanntette. Datteren min har samme skoene, men hun ble kald i dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også muckboots selv. Det er førsteklasses støvler. Samboeren min har også, men han har en billigere modell, man kjenner klart at de er tynnere. lettere. Var aldri kalde noen av oss, den fæle vinteren som var i fjor.

 

Barneskoen er veldig kort, tviler på at de holder kulda ute på sammevis måte. Ungene har ikke sånne, så jeg vet ikke, bare antar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guten vår brukte dock boots heile vinteren gjennom, brukte ingen andre sko før joggesko til våren... Hadde eit par vintersko som var passe i alle fall første halvdel av vinteren, men dei vart aldri brukt.

 

Skal prøve meg på dock boots både til eldste (no 5 år) og lille (3 år) i vinter. Kjøper ikkje andre sko før eg ser at dei treng det. Litt spent på korles det går med lille, ho er meir "frossen" enn broren.

 

Dei var dessverre utsolgt i voksen størrelse på obs, ellers hadde eg kjøpt til meg sjølv og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte dette til min 4 åring som erstatning til Viking Thermo, men syntes at skaftet ikke var langt nok og snø og slaps lett kunne finne veien oppi:)

Ville aldri erstattet "vanlige" Gore-tex vintersko med Muckboots. Muckboots puster ikke! Er kun ment for slapseføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Etter nærmere tenking tenker jeg å kjøpe Dock Boots og vintersko (en av de som er kommet best ut i test).

Blir nok en kald vinter i år, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Etter nærmere tenking tenker jeg å kjøpe Dock Boots og vintersko (en av de som er kommet best ut i test).

Blir nok en kald vinter i år, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...