Gå til innhold

aborterer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er vel 6-7 uker opå vei. skikkelig vondt nederst i magen og litt ryggsmerter i korsryggenl. ingen blødning. klarte å glemme tlf borte i dag, typsik.. noen som vet? må man på sykehus om man tror man aborterer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som har abortert før som vil skrive noe? vil nødig dra min 2 år gamle sønn opp for å ta tbanen til byen om det ikke er tegn på abort.

Skrevet

Hei, tror du kan ta det helt med ro foreløpig :) Jeg hadde så vondt fra uke 7-9/10 at jeg våknet om natten og gråt... Ingen som fortalte meg at dette var normalt, så jeg var livredd. Men det er nok bare ligamentbåndene som strekker seg :) Hvis du heller ikke har noen blødning er det nok ingen abort...da blør man mye, med mindre det er en "missed abortion"- men da vil man heller ikke ha vondt!

Vær også forberedt på at det kan komme en liten blødning rundt uke 8..det hadde jeg, og sammen med smertene var jeg sikker på at jeg mistet, blødde ikke mye, og ikke lenge!

Men er du veldig bekymret, kan du ringe til fastlegen din i morgen. Det er ingen ting de får gjort nå uansett.

Masse lykke til :)

Skrevet

Jeg spontanaborterte for en tid tilbake og det begynte med blødninger. Men jeg vet det er noe som heter Missed Abortion og da blør man ikke.

Men om det skjer er det ikke noe du kan gjøre med i dag likevel. Prøv å slappe av. sove godt og ta kontakt med legen i morgen.

Lykke til :-)

Skrevet

takk som svarte. 0 blod. men skikkelig mageknipe og smertene stråler ut til ryggen. føles også som om magen knyter seg skikkelig sammen.

Skrevet

Det er umulig å svare på.

Det er helt vanlig med smerter i underliv og mage i graviditeten, livmoren strekker på seg og man kan også få smerter i bekkenet ganske tidlig. Uten at det er noe galt.

Når det er sagt kan det selvsagt hende at alt ikke er som det skal, men trolig er det bare normale smerter.

Man må ikke på sykehus om man aborterer så tidlig, siden det ikke er noe man kan gjøre til eller fra uansett. Hvis man blør, lar man det gå av seg selv, og tar evt blodprøver hos fastlegen for å måle hcg, slik at man kan fastslå om det er en spontanabort.

Noen aborter skjer uten blødning, eller andre tegn, og da må man evt få abortpiller eller utskrapning for å fjerne restene. Ved en MA kan hcg fortsette å stige litt, eller det stagnerer, men over tid vil man uansett se på blodprøver om ting ikke er som det skal. Man ser ikke alltid noe særlig på en ultralyd så tidlig, så det er ikke nødvendigvis noen hensikt i det.

Hvis du er veldig engstelig, eller får så store smerter at du ikke kan ta vare på deg selv, så bør du ta kontakt med fastlegen din og få sjekket deg, og tatt noen blodprøver med noen dagers mellomrom.

Skrevet

jeg har hatt mange SA og MA-er alltid fått blødning. Ved MA ene mine har det kommet veldig lite blod. Aldri smerter. Ved SA-ene mine hadde jeg kraftige menssmerter/kramper samtidig som jeg hadde blødning.

Denne gangen (er 4 mnd på vei) har jeg hatt veldig vondt i magen noen ganger, men det har gitt seg fort. Og på grunn av min historie har jeg vært mye på sykehus/lege alt er bra med den lille.

Det kan være som noen skriver være at ligamentsbåndene strekker seg.

Jeg tror ikke du har en abort ut i fra min erfaring, men jeg er ingen lege eller jordmor. Jeg ville uansett tatt kontakt med legen om det var en abort. Kan være greit å sjekke at alle rester er ute. Og har du fortsatt vondt ville jeg tatt kontakt med lege! God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...