Gå til innhold

ser barnet ditt på cartoon network?


Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvor gammel er de?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 5 og ELSKER cartoon network- kunne sett på det døgnet rundt er jeg sikker på!

 

Jeg derimot er IKKE så glad i den kanalen... All reklame er rettet mot barna, det er ett forferdelig språk på enkelte av seriene og de viser det samme mølet hele tiden. Så med andre ord, det er ikke så ofte han får se på det! Stort sett bare i helgene.

Skrevet

Tassen min er 3,5 år, og har null interesse for Cartoon Network. Og det syns jeg egentlig er veldig greit, da syns jeg det er bedre med Disney - kanalen.

Skrevet

jeg har ikke vist den kanalen tll ungene mine enda. de er 2.5 og 4.5 år... jeg sier de får se på nrk super...har hørt at det er så mye vold i seriene der og at språket ikke er så fint....men jeg lurer litt på om jeg er kjip mot dem fordi de ikke får lov å sepå. noen venninner av meg sier jeg er for prippen siden de ikke får se på det...

Skrevet

Nei, de har bare sett på Nrk og Tv 2 barnetv. Det er mye nok.

Skrevet

ja mine ser på playhouse disney og

 

Skrevet

Ja, han er 6, 5 år og ser nesten bare på Cartoon. noe der er jo greit slik som Pusur, Mr Bean, Ben Ten..men så finnes det skikkelig dritt da som Chowder o.l. som jeg virkelig hater...makan til tiss, promp, rap og skrik så høyt du vil humor skal lete lenge etter...

 

Språket tror jeg faktisk de lærer i barnehagen uansett evt. på skolen, men skjønner jo godt dere ønsker å utsette det. Ingen vits i å introdusere Cartoon hvis barna er godt fornøyde med Disny og nrk super ...

Skrevet

Haha, jeg liker Chowder jeg! ;D

 

Og ja, Minsten på seks år ser på Cartoon.

Skrevet

Vi har nedlagt forbud mot den kanalen, vet om andre som også har gjort det. Mye vold, både slåssing og dreping, tidvis stygt språk.

Mine er 6,5 og 5 år-minsten ble skremt av kanalen.

 

Hvordan kan vi forvente at de små skal kunne skille mellom virkeligheten og det de ser på tv, videospill etc - når vi gang på gang hører om voksne som ikke gjør det?

 

Vi har forbud mot så mye i dette landet som kan ta liv, men hører vi ikke om flere tilfeller hvor dette har hatt en innvirkning på gjerningsmenn ved overfall og drap?

 

Mener ikke at CN gjør dette, men at kanskje vi må tenke litt på hva vi utsetter barn for og skjerme dem...vold skal ihvertfall ikke være en del av hverdagen til mine barn

Skrevet

Nei det gjør de ikke, og det kommer de aldr til å få lov til i mitt hus heller.

Jeg er egentlig imot barnetvkanaler i utgangspunket, men fikk nrk 3 litt mot min vilje (og nå må man jo ha den for å se barnetv i det hele tatt), og synes forsåvidt at denne kanalen er grei nok.

 

Vi har også disneycannel, men det vet ikke ungene noe om.

Kommer ikke til å vise dem den heller, for å si det sånn.

 

Jeg synes tv er helt greit i moderate mengder, men jeg tror ikke at barna har godt av det høye tempoet som er i mange av de seriene.

 

Jeg merker at sønnen vår blir helt forvirra av slike serier, og at han helt klart foretrekker roligere program, ala Trond med hammeren, Jul i skomakergata, Jul i Svingen e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...