Gå til innhold

Hva synes dere om dette? Ang. bilder på facebook og blogg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når andre enn deg eller barnefar legger ut bilder av barna deres på facebook eller blogg? Og når disse personene i tillegg har åpen profil slik av hvem som helst kan se bildene, selv om man ikke er venn med vedkommende.

Var nettopp innom en profil til en tante som hadde bilder av alle tantebarna (mange og egen mappe for alle). Yngste tantebarnet hadde hun lagt ut bilde av når hun kun var 1 time gammel. Mor eller far har enda ikke lagt ut noen bilder (de hadde heller ikke skjult profil), det er nå en uke siden fødsel.

Reagerte litt på dette.. Om jeg var mor til det barnet som det var blitt lagt ut bilder av kun 1 time etter fødselen av tanta så ville jeg reagert. Sannsynligvis bedt henne om å stenge profilen slik at kun venner kan gå inn på bilder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns man burde spørre om tillatelse før man legger ut bilder av andres barn. Jeg foretrekker i hvert fall det, slik at jeg kan ha en viss peiling på hva av bilder som legges ut av mitt barn. Og det er ikke alt som burde legges ut på nett heller..

Og jeg må si jeg hadde syntes det hadde vært fint, å kunne være først til å legge ut bilde av mitt eget barn. Men jeg vet om flere som er sånn, alt skal legges ut. Om det er ditt barn eller ei, om det er du som har opplevd det eller ei. Det er liksom noen som skal dele absolutt alt.

Skrevet

Jeg hadde blitt sint. Det er heller ikke lovlig, og man kan rapportere bildet til Facebook, at brukeren ikke hadde rettigheter til å legge det ut. Jeg hadde bedt om å få dem fjernet.

I tillegg til å være ulovlig, er det både respektløst og tankeløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...