Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 jeg fødte en pike for 7 mnd. siden og revnet litt. Jeg plages enda med smerter når jeg skal ha samleie og må derfor bruke en form for bedøvelseskrem i åpningen/mellomkjøttet... hvordan blir dette om jeg skal føde på nytt?jeg nekter å bli kuttet opp nå for å fikse det, det hemmer meg bare under sex... må jeg ta keisersnitt?:S
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Tvilsomt at du må ta keisersnitt bare pga. en liten rift
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Det anbefaler jeg ikke. Jeg har hatt totalruptur (det er når hele veggen mellom skjeden og rumpa revner) og hadde smerter under sex i noen måneder. Kanskje ett års tid når jeg tenker meg om. Jeg tok derfor keisersnitt ved neste fødsel, men sliter like mye med problemer og smerter som ved revnen. Eneste forskjellen er at etter totalrupturen kom jeg meg opp av senga selv og tok meg av ungen min alene. Det klarte jeg ikke den første måneden etter snittet. Det er IKKE verdt det. Normal fødsel med revne er bedre enn snitt.. (har forresten null problemer med arret mellom bena nå. 3 år etter. Har ikke hatt noen etteroperasjoner)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Først og fremst er alt arrvev mer ømfindtlig og ømt. Du kan snakke med en gynekolog om dette... Dessuten er det et kjent fenomen at man kan ha blitt sydd litt feil, litt for mye osv. Kosmetisk kirurgi i underlivet er også en mulighet hvis det er det som skal til. Selv gikk jeg gjennom fødsel men ikke selve penetreringen. Ble hastesnitt fordi babyen satt fast. Men jeg og hadde mye vondt i underlivet lenge etterpå. Jeg måtte bare bite tenna sammen og klare å ha sex for det. Bruke babyolje kunne hjelpe meg litt... Dette er jo et litt intimt tema å åpne seg om men gynekologer er utdannet og proffesjonelle så ta en prat med en og se hva man kan gjøre. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Tusen takk jenter:) Jeg har snakket med gynekologen og han sier alt SER og kjennes fint ut, men han sa at jeg kunne plages i opptil 1 år etterpå og at det kanskje ble nødvendig å snitte opp litt og sy igjen en gang til, men det NEKTER jeg! men vil tro at uansett er en fødsel vond om man revner eller ikke så jeg merker kanskje ikke så stor forskjell på akkurat det....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Jeg hadde store plager både ved samleie og avføring i to år etter første fødsel. Helt til fødsel nr. 2. Da ble vevet strukket ut og plagene forsvant. Så jeg vil altså anbefale deg vanlig fødsel.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 okei:)takk for svar:) 2 år hørtes helt j**** ut, stakkars deg:S men bra at det gikk bra tillslutt da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå