Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Jeg har dårlig samvittighet når jeg ikke leser, da vet jeg at jeg BURDE lese. Jeg har dårlig samvittighet når jeg leser for da burde jeg gjøre andre ting(som f.eks å ha barnet hjemme fra barnehagen på en studiedag, husarbeid, tid med samboer, være sosial med venner osv) Fra august av har jeg brukt alle studiedagene mine på å lese og gjøre oppgaver som skal leveres inn. Jeg tenkte i begynnelsen at jeg kanskje kunne bruke noen av studiedagene til å ha barnet mitt hjemme, men jeg har ikke følt at jeg har hatt tid. Akkurat nå er det kjempemange baller i luften når det gjelder skolen. I tillegg har vi en eksamen i desember som er en skikkelig puggeeksamen. I januar har vi en praktisk eksamen+ en ganske stor skriftelig eksamen. Jeg kjenner eksamenspresset ganske hardt+ alle innleveringer og alt annet vi har. Jeg har jo bedre tid nå enn når jeg jobbet. Dvs barnet mitt får kortere dager i barnehagen(før hadde hun 9 timer, nå har hun rundt 5-6 timer) Jeg har alltid vært vant med å ha få ganske bra karakterer, men det er på vgs. Nå føler jeg at jeg ikke kommer til å greie å opprettholde det nivået jeg hadde. Fordi det er ALLTID noe å lese, alltid noe å lære seg osv. Jeg bruker all ledig tid til å lese. Helgene på dagen er hellige, de bruker jeg med barnet mitt. Men kveldene går til full lesing. Venner blir sure fordi jeg ikke har hatt "tid" til å bli med ut på noe. Samboeren min er veldig forståelsesfull, derfor får jeg dårlig samvittighet ovenfor han. Han maser aldri og lar meg alltid lese. Men er dette er en prosess jeg kommer til å takle bedre etterhvert? Jeg føler det er så vanskelig å prioritere, så lesingen går foran så mye. Jeg har ikke hatt tid til å besøke familien min siden jeg startet på skolen engang(er flere timers reisevei så må nesten være der en helg) Jeg skal jo ha det slik i 3 år, men håper jeg blir flinkere til å fordele tiden min. Men jeg er ikke utstyrt med noe god hukommelse, derfor vet jeg at jeg må repetere ting flere ganger. Det holder ikke å lese ting to ganger. Jeg må lese det flere ganger, ta notater og svare på spørsmål osv for at jeg skal forstå ting.
tante grusom master of law Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Ja, man har konstant dårlig samvittighet når man er student. Nå er det 1.5 år siden jeg ble ferdig, men fortsatt så sliter jeg med å sette meg ned å glo. Lesepresset henger fortsatt over meg, selv om jeg ikke trenger å lese til noen eksamen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Ja! Jeg har 2 barn i barnehagealder og føler tiden aldri strekker til.. Prioriterer skolen, mannen, barna og husarbeid i første omgang, og da er det ikke så mye tid igjen til venner og familie..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå