Gå til innhold

Flytur, dotter i ørene, amming / smokk / flaske? HASTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal fly i morgen med mitt barn på 5 uker. Barnet vil ikke ha pupp lengre (lang ammehistorie) så å amme for å forhindre dotter i ørene på barnet er uaktuelt. Vil det være like effektivt med smokk eller flaske? Noen bedre? Er det beste amming grunnet annen måte å suge på?

Takker for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke tro at det er noe bedre å amme for å få ut trykket, enn å drikke av en flaske?

Jeg hadde hatt med flaske g sørget for at den ble drukket når dere leter. Tar han/hun smokk så er det også fint å ha med. Lykke til!

Skrevet

Tror ikke det spiller noen rolle om ungen suger på puppen eller flasken. Jeg forsøkte å amme datteren min både når vi skulle opp og ned, men hun ville absolutt ikke ha (var så mye annet spennende å se på rundt henne). Så et lite tips kan være å ta med seg et teppe eller stort sjal, sånn at ungen ligger litt bort fra alt det som er spennende. I tillegg er det jo ofte litt trekk på flyet. Men merket ikke noe på henne mtp om hun fikk dotter i ørene.

Men fikk høre at det er viktigst å amme/gi flaske på vei ned, fordi da er det verst for disse små.

God tur:)

Skrevet

Har hørt at noen anbefaler at man holder over ørene til babyen når flyet skal lette/lande. Aner ikke om det stemmer, kan jo variere om det hjelper, men vet om flere som merker hvis de har glemt å holde over.

Flaske vil nok være litt mer effektivt enn smokk, siden barnet da svelger mer.

Skrevet

samme hva de suger på.

OG vettu hva - jeg var skikkelig bekymret for dette, for jeg sliter sånn med ørene selv. Det viste seg imidlertid at gullet ikke har problem overhodet!

Skrevet

Som oftes reagerer de ikke noe på trykket når de er så små! :) Så ikke bekymre det. Jeg fikk beskjed om å legge vekk flaska når flyet letta av flyvertinna, tror det var noe om at det var farlig om det ble turbulens. At flaska da kunne slås mot babyen. Ikke sikker:) Men det er altså ikke sikkert at du får gi flaske akkurat da. Uansett kommer det til å gå kjempebra! Har fløyet mange ganger med min, og alltid gått fint!

Skrevet

Mest sannsynlig vil hun ikke merke noe, det er sjelden de gjør det når de er så små. Gutten vår på 1 år har flydd masse og vi har aldri hatt noen problemer med dotter i ørene.

Dersom det skulle bli et problem så er poenget av babyen svelger. Dvs flaske er like greit som pupp, smokk har ingen hensikt for da svelger ikke babyen.

Skrevet

Nesespray!!! Du må kjøpe den på apoteket og snakke med dem for å være sikker på at du tar den riktige og gir riktig mengde!

Når jeg reiste med min baby på 6mnd var det 2 sprut i hvert nesebor 20min før avgang!!

Nedover gikk det kjempefint (var på mallorca) ikke noe gråt eller noe som helst. Hjem var et mareritt. Vesla hadde blitt litt forkjølet på natta og nesesprayen hadde da ikke full effekt. Hun hadde sutten i tillegg til å få nesespray.

Lykke til, håper dere får en din tur :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...