Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Kn man bli gravid om man har en vanlig "vanncyste" på den ene eggstokken? Kan egget slippes ut fra den eggstokken selv om det er en cyste der?
Gjest ->>- Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Ja, man kan bli gravid. Ja, egg kan slippes fra den eggstokken - men cysten kan også være til hinder for dette. De fleste har uansett to eggstokker, og vanncyster forsvinner gjerne av seg selv i løpet av noen uker.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Det høres bra ut! Men vil kroppen ordne opp og gjøre slik at egget slippes ut fra eggstokken uten cyste? hi.
Gjest ->>- Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Ikke nødvendigvis. Det er dermed mulig at du ikke har eggløsning i hver syklus, men mest sannsynlig er ikke cysten noe problem altså. Dessuten er det rimelig trolig at den er borte vekk innen neste eggløsning. Du kan jo eventuelt be om oppfølging hos gynekolog, som kjapt kan se etter om den er vekk og på hvilken side du venter eggløsning.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Hei! Kan trøste deg med at jeg for sju år sia opererte vekk en vanncyste på 4 kg! Den ene eggstokken hadde vokst seg så stor og var helt ødelagt, og måtte fjernes. Fikk da beskjed fra legen om at den andre eggstokken ville ta over, slik at jeg likevel fikk eggløsning hver mnd. Jeg har fått tre barn etter den operasjonen, så ta det helt med ro. Kroppen er fantastisk laga:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå