Gå til innhold

Nav sykepenger og aap


Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min var sm hele fjor. Begynte i jobb igjen 7.juli i år. Han er nå svært dårlig igjen. :-(

Går vel sannsynligvis over på rehab penger?? Må vi da regne med behandlingstid på dette så vi risikerer å stå uten penger en stund?

Noen som vet dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han må være 100% firskmeldt i minst 26 uker for å tjene opp ny sykepengerett.

Rehab finne ikke lenger. Hvis han blir sykmeldt igjen uten å ha tjent opp ny sykepengerett, må han søke AAP med en gang han ikke er arbeidsfør lenger.

 

Husk også at AAP ikke gis for kortvarig fravær, men kiun ved sykdom hvor arbeidsuførheten antas å ha "en viss varighet"

Skrevet

Hva gjør de som muligens blir borte i 2 mnd da, altså ikke "lenge nok"?

Skrevet

Lever på partneren, oppsparte midler eller sosialen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...