Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 "Og en kvinne som holdt et barn mot brystet sa; snakk til oss om barn. Og han sa: Deres barn er ikke deres barn. De er livets sønner og døtre med egne lengsler. De kommer gjennom dere, men ikke fra dere. Og selv om de er sammen med dere, tilhører de dere ikke. " - Kahlil Gibran
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Ja, vi eier ikke våre barn. Vi låner dem til de blir voksne.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Så vi eier liksom ikke barna våre? Vi gjør vel det, til dem er 18...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Tja, både og! Synes det var et ganske negativt utsagn egentlig, så hvis du skal lage noe ut av det ville jeg kanskje valgt noe annet:)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 låner dem?? eeh....jeg eier mine unger... dvs jeg bestemmer og er mamma, uten meg hadde de ikke blitt født!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 Du eier likevel ikke dine barn eller din mann. Du kan eie en sykkel eller en hund, men man kan aldri eie et annet menneske - selv ikke et menneske man har lagd selv.
Gjest ->>- Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 At Kahlil Gibran er blant tidenes mest oppskrytte skribenter, og at selvfølgelig er også barn selvstendige individer.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #9 Skrevet 7. november 2010 Jeg synes det utsagnet der høres ut som noe kristent piss.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #10 Skrevet 7. november 2010 Hørte dette ble sagt i humanetisk "dåp" Jeg syns det var negativt.. Synes ofte at sånne setninger som skal være så "fine" er bare tåpelige. Selvfølgelig har de egne lengsler! De er da egne individer selv om de er våre barn! Uenig at ungene ikke kommer fra oss, for det mener jeg de gjør. Laget av foreldrene. Jeg synes de er våre barn, det er vi som bestemmer hva som skjer i livene deres frem til de er 18 år, og håper at barna kommer til oss om råd (fordi de mener vi har gjort riktige valg for de før det) etter at de er myndige. Om min mann er min mann.. Ja, jeg omtaler mannen jeg er gift med som min mann Jeg er også stolt over å være min manns kone, så får heller andre være uenig i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå