Gå til innhold

tips til romantisk par tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal ha en koselig alene tur med samboeren min.. etter å ha renovert huset vårt og et LANGT slitsomt år skal vi reise bort en tur for å lade batteriene.. vi skal reise i februar eller januar.. noen som har noen gode forslag? tenker på by ferie...

Prøver å få det så rimelig som mulig så jeg har sett etter billige biletter på norwegian... lurer på barcelona.. eller italia, men det er ganske dyrt igjen.. vi snakker bare engelsk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, Barcelona!!!! Jeg elsker den byen, og kan anbefale den på det varmeste:) Den har alt dere trenger fra shopping og strandliv (kanskje ikke i jan/feb) til intime og flotte restauranter. En av mine absolutte favoritt-byer.....

Jeg vil også:)

Skrevet

hardu så fall noen tips hvor man bør gå og hva man bør se eller hvasom er lurt å tenke på ang betilling.. januar og februar var vist de kaldeste månedene,men det gjør ikke oss noe :-) ca 10 grader var vist vanlig.

Skrevet

Tja, hvor skal jeg begynne*s*

- Jeg anbefaler dere å bo nogenlunde sentralt, men ikke helt inntil ramblaen. Det er mye trafikk der døgnet rundt, både biler og mennesker. Så velg gjerne et hotell som ligger en eller to holderplasser unna med metroen. (kan dessverre ikke anbefale et spesifikt hotell, da jeg kun har bodde hos venner som studerte der).

- Når det kommer til årstiden, så er det stor forskjell fra Norge. Var der en gang i februar, og da hadde jeg kun på meg tynn jakke. Men kan blåse litt, spesielt nede ved stranden, så greit å ta med seg litt varme klær.

- Jeg ville først og fremst anbefalt dere å titte på alt som rører seg ved ramblaen. Utrolig mye rare mennesker der, spesielt de som står utstilt som statuer for å tjene penger. I tillegg selges det endel varer der, men ikke forvent noe kvalitet... hehe! Men vær forsiktig når dere er i enden av ramblaen, mot stranden (ved statuen av Columbus). Der er det utrolig mye lommetyver, så hold godt på vesken din. Må også si at det er veldig mye sigøynere på metroen, som går frem og tilbake mens de gråter, synger og skal selge Cleanex. Så ikke se på dem engang, fordi da blir du ikke kvitt dem:)

- Ting som jeg mener er verdt å se er blant annet Parc Güell, en park med masse rare skulpturer lagd av Gaudi. La Sagrada de familia, selv om man blir litt skuffet når man kommer inn og ser hvor halvferdig den er. Camp Nou hvis man er interessert i fotball, en utrolig stemning der når det er kamp. Nede ved havnen ligger Maremàgnum-komplekset, der finner dere blant annet akvariet. Verdt et besøk etter min mening, i motsetning til dyreparken som bare gjorde meg trist!

- Når det kommer til mat ville jeg hold meg unna de restaurantene som ser fancy ut og hvor det befinner seg masse turister. Da kan du få bedre mat i Oslo. Gå heller og spis på litt shabby steder, hvor de kanskje ikke har en engelsk meny engang. Da skal jeg love deg gode matopplevelser, spesielt hvis du bare peker på noe du ikke aner hva er:) Stort sett alt står både på spansk og katalansk, men det hjelper jo ikke oss noe... hehe

Kommer ikke på mer i farta, men sikkert masse jeg har glemt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...