Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 -løpe inne -rope og skrike inne ? Jeg prøver å lære stebarna mine forskjell på inne- og utestemme, og at løping er uteaktivitet. Men gubben (faren dems) sier jeg er for streng. Er jeg det? Eller lærer jeg dem riktig?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Løpe inne er strengt forbudt, det er for lite rom å løpe på og risikoen for å krasje i noe/noen er mye større enn ute. Hyl og skrik inne er ikke lov pga hørselsskader, og det blir fryktelig slitsomt..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Hjemmet vårt har samme regler inne som skole og barnehage. Ingen løping eller skriking inne. Basta! Barna mine synst det er greit med like regler over "alt".
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Det kommer litt an på hvor gamle de er egentlig! Når du er under 2 år så føler jeg det er viktigere at de får utfoldet seg, utforsket omgivelsene og ikke minst lære seg å gå ordentlig. Men etter den tid blir det viktigere og viktigere å lære dem forskjellen på rett og galt. Og jeg mener roping og skriking inne er en uting, men ser ikke helt problemet med å løpe. Kommer jo an på situasjonen, men hvis det ringer på døren gjør det ingenting om man løper. Men løper man rundt og rundt sofaen, så er ikke det akseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Løping er ikke det værste, men den skrikinga og ropinga slår vi veldig hardt ned på. Innestemme inne
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Disse tingene er ikke engang på fy-llista her.. Det er bare enkelt og greit ikke noe man gjør. Ser ut som du må ha gubben din i et lite kurs først og fremst...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 Ja de får løpelitt inne og det kan bli litt høylydt til tider, men prøver å lære de om inne stemme.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #9 Skrevet 7. november 2010 Det er ei jente på 11 og en gutt på 5. HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #10 Skrevet 7. november 2010 Jeg også liker svaret ditt 19:28 :-) Du høres ut som en utdannet pedagog! Me like!
Gjest Kira06 Skrevet 7. november 2010 #11 Skrevet 7. november 2010 Haha, fantastisk deilig å få gode tilbakemeldinger på et innlegg her. Er jo så vant til alle som kritiserer alt man skriver uansett! Jeg som er usikker førstegangs og absolutt ikke pedagog (men faktisk journalist.. hehe!) You made my day:)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #12 Skrevet 7. november 2010 skriking er uaktuelt, men vi har et enebarn og et veldig stort hus, så hun får lov til å løpe inne. Hun er nå 2,5 år. Regner med at vi må dempe det etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #13 Skrevet 7. november 2010 Ser ikke problemet med løping. Hvorfor er det et problem? Skriking er jo bare travelt, så det er ikke lov.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #14 Skrevet 7. november 2010 Annonym 20:01 her. Dette innlegget jeg mente jeg likte: Det kommer litt an på hvor gamle de er egentlig! Når du er under 2 år så føler jeg det er viktigere at de får utfoldet seg, utforsket omgivelsene og ikke minst lære seg å gå ordentlig. Men etter den tid blir det viktigere og viktigere å lære dem forskjellen på rett og galt. Og jeg mener roping og skriking inne er en uting, men ser ikke helt problemet med å løpe. Kommer jo an på situasjonen, men hvis det ringer på døren gjør det ingenting om man løper. Men løper man rundt og rundt sofaen, så er ikke det akseptabelt.
Gjest Kira06 Skrevet 7. november 2010 #15 Skrevet 7. november 2010 Og det var det jeg var så glad for at du likte også, da det var mitt;)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #16 Skrevet 7. november 2010 Litt løping går greit, særlig når de er små. Slår raskere ned på roping.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #17 Skrevet 7. november 2010 Mine barn vet godt forskjell på inne-og utestemme. Det har de lært om både her hjemme, i barnehagen og på skolen. Iblant glemmer de seg, men trenger svært sjeldent påminnelser. Løping ser jeg ikke problemet med, forutsatt at det ikke er løping frem og tilbake kun for løpingens skyld. Om gutten på 8 løper inn på badet når han skal pusse tennene om kvelden, eller løper for å hente noe på rommet sitt, så gjør det meg overhodet ingenting. Why should it? Løping i trappa er forbudt. Det samme er løping mens man bærer ting som f.eks. sakser, mat, drikke e.l. Jeg syns forøvrig IKKE du er for streng. Prøv å bli enig med gubben, å ha ulike regler på slike ting gagner deg (selvsagt) ikke... som du nok vet!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #18 Skrevet 7. november 2010 Løping ser jeg ikke problemet med. Om det ropes så mye at det blir ubehagelig så sier jeg nettopp det, at jeg får vondt i ørene og det ville være fint med lavere stemme.
Gjest Antarctica Skrevet 7. november 2010 #19 Skrevet 7. november 2010 Voldsom lek, løping osv foregår i gangen nede, ikke i stua. Der har de en herjesone, som de henvises til når de går bananas. Utestemme likeså.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #20 Skrevet 7. november 2010 haha huff. pleier alltid å leke at jeg løper og tar sønnen min og han løper og tar meg. og han ler og skratter høyt. så jeg er vel på nivå med barna dere ser på som rampete. jaja. gutten min er 2 år og 2 mnd. *rødme*
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #21 Skrevet 7. november 2010 Syns det er fint du tar tak i det. Jeg vet om to viltkatter, som løper, roper og skriker inne hos sin far som det er en helt normal daglidagsting. Ingen forbud nesten. Løpingen er ikke normal. Det er ikke bare å løpe inn på badet, rommet..Nei, det er å løpe, springe til alle kanter og retninger. Etter hverandre. Og da er ikke løping greit, nei. Stå på du
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #22 Skrevet 8. november 2010 Vi har samme reglene her. Løping og skriking foregår ute. Våre er 6 og 8.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #23 Skrevet 8. november 2010 Løping inne er helt greit, vel å merke så lenge den foregår på den lange strekningen fra entreen og inn gjennom stua hvor det ikke står noe møbler. Derimot ber vi om at stemmebruken begrenses.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #24 Skrevet 8. november 2010 Her i huset er det lov både å løpe og rope. Det siste er veldig praktisk om vi er i motsatt ende av huset, men det er ikke lov å rope til hverandre om man er rett i nærheten slik t det er unødvendig. Når det gjelder løping er jeg selv ofte den som oppfordrer til "førsteman på badet" ol. Hva er egentlig problemet med det? Hvorfor skal man være stille og bevege seg sakte selv om man er inne?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #25 Skrevet 8. november 2010 Her løpes det inne, det spille også fotball og innebandy;-) Mine er 2 og 4 år og elsker å løpe etterhverandre. Eldste og pappaen spiller innebandy og fotball i gangen hvor det ikke er noe som kan knuses. Er ikke lov å sparkeball ol i stua da. Skriking til hverandre er ikke ok, men gledeshyl og lignende er bare kos. Vi har også snakket om inne og utestemme og det fungerer relativt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå