dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Det ser ut som skolen kommer til å styke med i modulen vi holder på med pga for mye fravær. Dette innebærer at jeg ikke får gå ut i praksis i januar og må ta et halvt år permisjon for å fortsette med kullet under. Har vi ingen rettigheter som student og småbarnsmor? Håper jeg får ta igjen stoffet med studiekrav, skal snakke med skolen i morgen. Skulle tro at legeerklæring skulle hjelpe, men det står i studiehåndboken at fravær er fravær..... Noen som har vært i samme suituasjon??
Guttemamma75 Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Fravær er fravær dessverre... Det gjelder om det er egen sykdom, barns sykdom eller "tullefravær".. Når et studium krever et visst oppmøte for å bestå så gjør det det.. Punktum... Dessverre...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 7. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2010 Æsj, er det jeg er redd for:-( Skal prøve å krangle meg til å ta igjen med studiekrav, men har blitt vel mange timer nå. Kjipt å sitte dag ut og inn på sykehuset å se i veggen og gå glipp av skolen, men det er vel prisen man må betale for å sumle bort årene før man får barn.
Gjest ->>- Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Ingen rettigheter, men spør man riktig person er det ofte mulig å få en viss tilrettelegging - ekstra kompensasjonsoppgaver for for mye fravær etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå