Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 ... Når jeg sliter med at barnevernet ikke "gir slipp", selv om det ikke finnes noen som helst grunn til det? Har snakket litt med familie og venner om dette. Noen skjønner ingenting av saken, mens andre tipser meg om å kontakte en advokat. De gir meg ikke en spesiell grunn til hvorfor de er innblandet i familien min, de bare er der og vil passe på... Jeg har mottatt papirer fra de, men der står det bare at de vil tilby oss hjemmebesøk og veiledning. Det står ikke oppført noe der som gjør at vi trenger barnevernet innblandet, så det har vi svart på hvitt. Men er en advokat den rette å kontakte, eller er det et annet sted vi bør henvende oss?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Hva med å kontakte barnevernet og spørre: "Hvorfor? Hvordan? Og hvor lenge?"
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Det har jeg jo gjort så utrolig mange ganger. Men det kommer ikke noe kloke svar fra dem. Bare at de vil være der om jeg trenger råd og veiledning. Men det trenger jeg jo ikke fra dem. Det finnes jo mange andre plasser og få det i fra. Har jeg spørsmål i forhold til sønnene mine så kontakter jeg helsesøster, ikke barnevernet. Mine foreldre har 5 barn, så der er det også mange tips og råd og få... De vil iallefall være innblandet i et år til sier de. Bare for å se hvordan det går med oss. Jeg har prøvd å sagt til dem at det er unødvendig. Fortalt dem at barna mine har alt de trenger og er fornøye gutter. Og de er så enige så.. Flinke foreldre er vi, men vi trenger de tydeligvis likevell...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Kan også nevne at vi eier et lite koselig hus, så de har et stabilt og godt hjem. Begge sett med besteforeldre bor i nærheten, så om det skulle være noe har vi barnepass, og de får kost seg med besteforeldrene sine så mye de vil. Vi har masse slekt og venner som er der for oss og for barna... HI.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Vi er vel kanskje unge... Vi er 26 og 29 år. Men det finnes da yngre foreldre enn det ;-) HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå