Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Kjenner jeg begynner å bli folkesky nå på slutten (uke 36+5) Noen andre? Er dette hormoner? Vil virkelig ikke treffe på folk jeg kjenner! Tenker det kanskje henger sammen med at det ikke er mulig å gå i en butikk uten at folk kikker, og ser man noen kjente så er det rett bort til meg for å kjenne på magen og si: OY så stor du har blitt! Klar for å få ut skatten min jeg nå
Super-Mish Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Samme her. Bor i Oslo, så sjansen for å møte kjente tilfeldig er ikke stor, men kvier meg allikevel for å gå på butikken. Føler meg som en attraksjon. Benytter anledningen til en utblåsning: møtte dama til en venn av meg da jeg var 20-25 uker på vei, og hun lagde et kjempeoppstyr rundt at jeg IKKE var oppblåst i ansiktet, jeg hadde liksom ikke gravidfjes, og blablala. Syntes det var litt merkelig sagt, visste ikke at det var vanlig å samle masse vann i ansiktet før evt mot slutten. Så møtte jeg henne igjen i går, og det første hun sa var "Så godt du ser ut!" - og før jeg rekker å si takk: "Du er jo ikke sånn pløsete i det hele tatt??" - jeg var hormonell og ute av hus og klar for å snakke om alt mulig annet enn baby og graviditet, også står hun der og kommenterer utseendet mitt og forventer liksom et svar, hva FAEN svarer man på det da, jeg er 37 uker på vei og nei jeg har ikke strekkmerker, åreknuter eller fødefjes, men det er ikke din sak!!!!! Drittkjerring! Gremme. En annen venninne sier hver gang vi møtes at "OI, du har blitt enda større, jo!"... det er så latterlig idiotisk at jeg blir helt målløs. Hva trodde du?! Mens alle er liksom veldig påpasselige med at "Jeg skal ikke ta deg på magen, det liker ikke gravide", for det har de lest på dagbladet.no; mens det er liksom lov å lire av seg kommentarer som "ja, du får vel ikke plass inne i butikken, du", når jeg står og venter på kjæresten min utenfor Bunnpris. Ja, jeg holder meg stort sett innendørs for tida.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Jeg er 160cm "høy" og gikk gravid med tvillinger, gjett om jeg fikk mange komentarer på hvor stor jeg var. SOM OM JEG IKKE VAR KLAR OVER DET SELV!!!!!!!
LinnisR83 Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Hahahhaa, 16:09. Og jeg er 1.55 og har en i magen, og føler meg helt jævlig! Godt det ikke er to der inne....Men ja, vi som er så små, ser jo dobbelt så stor ut, så jeg holder meg mest innendørs. Går meg en kjapp tur, når jeg ser at mørket begynner å senke seg, så ingen kjenner meg igjen om de treffer meg. Blitt skikkelig asosial. Som feks as we speak, så skulle jeg egentlig vært på venneselskap med middag og gode samtaler, men trives bedre i joggebuksa, ullsokkene mine, og stor hettegenser, henslengt på sofaen med tvkontrollen og mandarinene mine godt tilgjengelig. Jeg blir her, så får de andre underholde seg selv! Så til alle mine venner...sees om 2.5 mnd )
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Godt jeg ikke er den eneste, trodde nesten noe var galt med meg siden folk nesten bare er irriterende å ha med og gjøre for tiden. Ja de kommentarene om hvor store vi er er helt ufattelig irriterende!!!! Selvsagt får man stor mage når man har et barn i magen, hva tror de selv. Og bare det at folk hele tiden skal kunne snakke fritt om hvordan jeg ser ut er respektløst, og jeg er såååååååå lei av det!. Selv om det er godt ment og få frekke kommentarer så har jeg ingen interesser i å høre hva alle syns om meg...Feks... En jeg kjenner er mye større enn deg, eller en jeg kjenner er mindre enn deg, osv... JA VI ER ALLE FORSKJELLIGE, JEG ER MEG, er det så rart?
Super-Mish Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Jeg skulka skolen de 2 siste ukene før eksamen pga en av de jeg hang mest med begynte å irritere meg så inni hampen; den eneste andre personen han kjenner som har vært gravid er søstra hans, så hver gang vi kom inn på temaet (og det var ikke jeg som tok initiativet til det!!) fikk jeg høre: "Har du gått opp såå mye, søstra mi gikk bare opp 6 kg, hun!", "Hva, har du lyst på junk food, søstra mi spiste bare sunt i graviditeten, hun!", "Nå så du sliten ut, søstra mi fikk MASSE energi i svangerskapet, hun!"... osv.....
Super-Mish Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 Jeg skulka skolen de 2 siste ukene før eksamen pga en av de jeg hang mest med begynte å irritere meg så inni hampen; den eneste andre personen han kjenner som har vært gravid er søstra hans, så hver gang vi kom inn på temaet (og det var ikke jeg som tok initiativet til det!!) fikk jeg høre: "Har du gått opp såå mye, søstra mi gikk bare opp 6 kg, hun!", "Hva, har du lyst på junk food, søstra mi spiste bare sunt i graviditeten, hun!", "Nå så du sliten ut, søstra mi fikk MASSE energi i svangerskapet, hun!"... osv.....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 Så irriterende, Super-Mish, vet akkurat hvordan du har det! Har folk som skal sammenligne meg med søstre og venninner osv... jeg sa til ei i klassen min, som stadig skulle snakke om sin gravvide søster, at jeg faktisk er helt normal... jeg følger gjennomsnittet når det gjelder vektøkning og magemål og de som er mindre eller større har helt sikkert ikke samme figur som meg, så slutt og snakk om hvordan alle andre er i forhold til meg.. folk er like foskjellige når de er gravid som når de ikke er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå