Månefeen ♥ Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Min datter på snart 18mnd har fått den femte barnesykdommen. Hun er helt grei i formen, bare litt hes og litt ekstra mammadalt. Utslettene begynner å gi seg. Men urinen lukter nå, det liker jeg ikke helt. Med tanke på urinveisinfeksjon og evt betennelse dersom hun har infeksjon som ikke blir behandlet. Noen erfaringer? Hva skal jeg gjøre?
Gjest yrild Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Ring legen deres i morgen og spør om du kan komme forbi med en urinprøve. Kjøp tissepose for barn på apoteket (den kan ikke sitte mer enn en time, så du må planlegge litt), la småttisen tisse og lever prøven ho legen. Da ser de raskt om hun har UVI.
Ugl@ Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Tissepose til en 1 1/2åring??? Er fullt mulig å få en så stor unge til å tisse på potte uten større problemer. Viktig å rengjøre potta først, så tar man feks en ren glass-skål og setter ned i potta, så settes ungen på potta og man setter på feks springen sånn at en sildrer...syng gjerne en sang og gi barnet litt drikke litt før man forsøker dette. :-)
Gjest yrild Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Ja huff Ugla tenk så grusomt med tissepose til en 1 1/2 åring ;-) Bare vask og skrubb i vei på kopper og kar du! Hvis barnet allerede tisser på potte kan det muligens være enklere, men jeg er førstegangsmor og lillemann er ikke interessert i potte selv om han er 22mnd... så her hadde det vært umulig! I tillegg er tissepose sterilt og enkelt...
Månefeen ♥ Skrevet 7. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2010 Takk for svar Lillesnupp går på potte, så det blir nok ikke problem. (bruker bleie til daglig, vi stresser ikke med pottetreningen selv om hun kan kunsten, men det er en annen sak). Klems til dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå