Gå til innhold

Jeg ønsker meg tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet sjansen for å få tvillinger ikke er så stor, men er det noe jeg kan gjøre for å øke sjansen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta hormoner.

Ville ikke anbefale det.

Skrevet

Hormoner er noe man får på resept, og med oppfølging av lege, og tror ikke vi vil få det

Vi aldri i verden kjøpe det "svart" på nettet.

HI

Skrevet

hvis man blir kunstig befruktet, men da må man vel ha gått så og så lang tid (1år eller noe?) uten prevansjon og med sex uten å ha blitt gravid. hvorfor tvillinger? høres slitsomt ut i mine ører.

Skrevet

Jeg har tvillinger og skjønner ikke at noen kan ønske seg det!

Jeg har verdens fineste barn og ville aldri byttet dem bort, men jeg har aldri ØNSKET meg tvillinger..

Det er et risikosvangerskap, så vær så god. Større sjanse for premature barn og mange flere plager under graviditeten. Jeg sov 3 timer hver natt det første året, ikke å anbefale.

Toeggede er arvelig, så hvis du har det i familien (gjelder kun mors familie) har du en sjanse. Eneggede dukker bare opp.

Det er gjennomsnittelig flest eldre, høye og overvektige damer som får tvillinger. Ellers er det hormonbehandling, da kan du jo til og med få trillinger, hurra.

Skrevet

Hvorfor ønske seg stor sjanse for komplikasjoner?

Skrevet

Vente til du blir ganske gammel med å bli gravid. I slutten av tredveåra er sannsynligheten en del økt for at du slipper to egg om gangen. Samtidig øker jo sjansen for at du ikke blir gravid i det hele tatt.

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ønsker tvillinger?

Er det en annen grunn enn at det er koselig med to liksom..

Skrevet

Dårlig forslag..hehe. Jeg fikk tvillinger som 25-åring. Og ble superlett gravid over 40, men kun med ett barn om gangen... Sier som hun lenger over her,-det er ikke akkurat noe jeg ville ønsket meg. Ville heller hatt dem etter hverandre. Utrolig mye mer slitsomt enn du kan forestille deg. Tror også de selv ville vært født som vanlige søsken om de kunne valgt....

Skrevet

Jeg har tvillinger å jeg må si at jeg hadde tatt imot enda et par om jeg klarte å prestere det haha. Ikke at de sov så mye akkurat vi gikk i flere år uten særlig søvn, men det er noe som er glemt nå. vi fikk nettop nr 3 og jeg håpet faktisk på enda et tvilling par så gal er jeg !

Jeg var 18 da jeg fikk dem og er fortsatt sammen med barnefar litt av en bragd i følge både hs (som har fulgt oss tett opp i forbindelse med søvnprolemene dems) nær familie som var sikker på at dette aldri ville gå.

Skrevet

"Ønsker" tvillinger siden jeg har lyst på 2 til, mannen har bare lyst på 1 til, og siden vi begynner å bli gamle (er i midten av 30-eme) blir det nok med denne. Så selv om sjansen alltid vil være liten, ønsker jeg bare å øke den litt.

Min mormor hadde forresten et par brøder som var 2-eggede tvillinger.

Det vil si moren til min mors mor fikk 2-eggede tvillinger.

HI

Skrevet

Jeg hadde også veldig lyst på tvillinger - da jeg var ca 12 år gammel. Så innså jeg alle de negative sidene, som f.eks. risikosvangerskap, større sjanse for premature barn, slitsomt første år etc etc.

Begge gangene jeg har vært gravid, har jeg vært like glad hver gang det har vist seg å være bare én i magen. Jeg har hørt at førstegangsforeldre som får vite at de venter to, ler, mens de som har barn fra før, gråter når de får vite det. Det er sikkert opp gjennom oppveksten, og det er sikkert også masse positivt med å ha tvillinger, men det er absolutt ikke noe jeg hadde gått inn for å få.

Hvis du virkelig vil øke sjansen, kan du alltid dra til utlandet og ta IVF-behandling der, der setter de ofte inn flere egg enn de gjør i Norge (= stort sett bare ett).

Skrevet

Det er også et helvete å ha tvillinger i kroppen. Gang hormon-mengde i kroppen med ti i forhold til å ha en i magen...... Forferdilig tung på slutten, og masse risiko for at det ikke går så bra.

Være glad for de barna man får gitt, tvillinger eller ei.

Skrevet

magica fra tryll:

Jeg er tvilling, og det er fantastisk! Skulle absolutt ikke ønske at jeg hadde hatt bare "vanlige" søsken. Synes alle skulle opplevd å hatt et så nært forhold som vi har, og det ER fordi vi er tvillinger.

Skrevet

Ja, det er selvfølgelig forskjellig opplevelse av dette. Mine tvillinger er nå 19 år og kan faktisk si noe selv om hvordan de har opplevd det. De kranglet og sloss noe helt forferdelig i oppveksten også....Men det kan jo ha noe med at barnefaren og jeg dengang ikke hadde verdens beste ekteskap. Men at det er ekstra mye jobb som foreldre, er jo ikke til å komme ifra. (Jeg har fått 3, snart 4 barn til etterpå). Synes å få ett barn etterpå var rene ferien..hehe

Men er enig med hun som sier at vi får vel de barna vi skal ha og bør glede oss over det, tvillinger eller ikke:)

Skrevet

Jeg gråt da jeg fikk høre det var to i magen, som førstegangs ;-)

Med tanke på barns helse, er det best å bli født som enling. Så det er et egoistisk ønske.

Skrevet

Det var en fantastisk idé ;-P

Skal begynne å prøve å bli gravid på den eggløsningen jeg har på ca 20-24 desember...

HI

Skrevet

Jeg har eneggede tvillinger, og koser meg veldig med dem. Men det å gå gravid med to på en gang var helt forferdelig. De siste 5 mnd sov jeg max 20 min av gangen pga bekkenløsningssmerter, la på med 30 kilo. Vann i kroppen, svangerskapsforgifning, vondt over alt. Gråt mye for jeg var så sliten, hadde vondt og ikke fikk sove. Klarte nesten ikke å gå på WC selv en gang de siste mnd, gikk på krykker de siste 4 mnd av svangerskapet. Måtte gå på blodtrykksmed i over to mnd etter de var født.

Men når du endelig har fått dem går det greiere, selv om det blir lite søvn. De første mnd tok hvert natt stell ca 2,5 timer, det å komme seg ut med to er en prøvelse de første 6 mnd. Når jeg endelig hadde kommet meg ut døra hadde jeg panikk for at begge skulle bynne å hyle samtidig.

Tvillingvogn går IKKE inn på mange stellerom, og du kan jo ikke la den ene ligge utenfor alene.

Nå er de over året, må ikke slippe dem av syne et sekund. Da er det garantert en som blir bitt, lugget, kløpet eller blir plukket i øyet. Slåss om leker, blir syke samtidig. Vekker hverandre om natta.

Så vil nok anbefale deg å få en om gangen, selv om det er mye kos også.

Svangerskapet var forresten så tøfft at jeg steriliserte meg under KS, hadde aldri klart et svangerskap til!

Skrevet

Det jeg savner er kosetid med en på fanget, ikke lett med tvillinger.

Mitt svangerskap og fødsel var en drøm selv med tvillinger.

Var sjeleglad jeg hadde en fra før, visste litt hva jeg gikk til.

Men, å ønske seg tvillinger? Nei, altfor mye risiko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...