Gå til innhold

arver barn nr 2 dyne/sengetøy fra barn nr 1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har tenkt å kjøpe ny madrass, men det andre kan vel arves da det er kjøpt nytt til førstemann og vaskes på 60 grader? har lest at det er anbefalt å kjøpe ny madrass, men det andre er jeg usikker på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har arvet alt av dyner og puter av fettern, til og med madrassen. har ikke hørt noe om at det skal gjøre noe. jentungen er i alle fall frisk og rask.

Skrevet

Ja vi kjøpte ny madrass til nr.2, men alt av sengetøy er vasket på 60 grader og kan arves.

Det er lov å sjekke litt selv.

Det er enda større krybbedøds fare om forrige eier av madrassen ikke er søsken.

Det er en studie fra Skottland som viser at krybbedødrisikoen er tredoblet dersom barnet bruker en brukt madrass, eller åttedoblet dersom barnet har fått en brukt madrass fra en annen familie.

http://www.lub.no/artikler/midd-7yxhe4

Skrevet

Her kommer det til å bruker opp igjen til nr 2 hvertfall. Dynene kan vaskes på 60 gr. Madrassen er brukt med beskyttelseslaken hele tiden, så jeg vet det ikke er hverken tiss eller gulp i den. Madrassen kan også vaskes.

Så jeg bruker det opp igjen uten betenkeligheter.

Men jeg hadde ikke brukt noe som var arvet av andre, og ikke kan vaskes på høy temperatur.

Skrevet

Her har lillebror arvet både madrass dyne og sengetøy av storebror!

Skrevet

Her har lillebror arvet fra storesøster både madrass (ny overmadrass og beskyttelse av denne), dyner, puter og sengetøy.

Skrevet

Han blir å arve sengetøy og madrass etter søstern sin. Hvorfor anbefales det å kjøpe ny madrass? Det har jeg ikke hørt noesteds før...

Skrevet

Arver sengetøy og dyne av storebror, men ikke madrass. Den kjøpte vi ny:-)

Skrevet

her arves alt, madrass, sengetøy og dyner. Alt kan jo vaskes i så små størrelser ;) Det er vell madrasser som ikke kan vaskes, og som ikke har hatt beskyttelse over som er anbefalt å ikke arve vel..... Tenke seg å ha 14 barn ( mor til en vennine av meg har det), og måtte kjøpe 14 madrasser. Alt med måtte sier bare jeg ;)

Skrevet

Jeg har fire barn, men bare kjøpt to madrasser. Har kjøpt ny overmadrass og ny madrass til annenhvert barn ;)

Dynene til vogn og sprinkelseng har alle fire barna brukt. Svigermor kjøpte litt dyre gode dyner så de er akkurat like fine selv etter utallige runder i vaskemaskinen på 60 grader.

Skrevet

Her arvet minsten alt fra storebror.

Brukte overmadrass til eldste, som ble vasket ved behov. Madrassen var like fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...