Alle gode ting er tre + en til Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Jeg venter nr. 4 og lurer veldig på hvordan denne fødselen kommer til å arte seg i forhold til de tre andre. Noen som vil dele sin erfaring?
har4barn Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Hei!! Tenkte å dele min opplevelse med deg. De tre første fødslene gikk raskere og raskere for hver gang 1-3 uker før termin (nr 1: 5 timer etter første ri, nr 2: 3,5 timer etter første forsøk på igangsettelse, nr 3: 2 timer etter første ri). Var derfor veldig spent på nr 4, og var redd jeg ikke skulle rekke sykehuset:). Riene startet ca kl 15.30 på ettermiddagen. De kom med en gang med 5 min. mellomrom, men var ikke særlig sterke. Ringte til sykehuset og de ba meg komme siden den forrige fødselen gikk så raskt. Ble lagt inn, men hadde bare 3 cm. Hele kvelden gikk med disse svake riene. Kl 01 var det fortsatt bare 6 cm åpning og jeg trengte såvidt å puste mens det sto på. kl 01 bestemte de seg for å ta vannet, og det satte i gang en storm med rier uten like. Ropte etter epidural etter 2 rier, men 20 min etter at vannet var tatt, var en stor gutt på 4,6 kg født. Så jeg hadde egentlig en fødsel som varte i 20 min, men har aldri før opplevd at riene ikke økte på med en gang. Nå er jeg 22 uker gravid med nr 5:), og jeg er veldig spent på hvordan neste fødsel blir. Det er bare 2 år siden sist, så kanskje det går fortere igjen denne gangen:) Lykke til!!
Kjærlighet <3 Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 MIn fjerde fødsel var igangsatt, så blir vel ikke helt representatit :-p Men når jeg kom skikkelig i gang og fikk gode rier var det bare ett svjup så var han ute :-) Gikk fort :-) Var mer lik fødsel nummer 2 enn 1 og 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå