Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Her i huset er det bare jeg som drikke kaffe. Vi har ikke kaffetrakter, så jeg lager kaffe i en presskanne i helgene og når vi har gjester. I ukedagene drikker jeg kun kaffe på jobb. Jeg er glad i cappucino og espresso av og til, og har derfor lyst på en espressomaskin som ikke er for stor. Er det noen som har gode tips? Hva er dere fornøyde med på deres espressomaskiner? Kapsler eller ikke kapsler Mulighet for steaming av melk eller ikke? Gode merker? Annet som jeg bør tenke på?
mammaen til Odin Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Eg ELSKER nespresso maskinen min!!!!!!!!! http://www.nespresso.com/#/no/no/coffee_machines/selecteur_gamme/machines-citiz Tror eg betalte 2000 kr for den. lager kaffe med kapsler. Når du setter inn en kapsel så har du 2 knapper. 1 for espresso og 1 for vanlig kaffe. Melkestreameren må du kjøpe i tillegg. Tror den kostet 500 kr. det er det beste kjøpet eg har gjort på lang lang lang tid!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Tusen takk for tips! Jeg regner med den lager god kaffe også;-) Noen andre som har tips?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Spørs hvor mye penger du vil legge i det. Jeg aner ikke hva du får for under 5000, men jeg kan fortelle deg hva du gjør hvis du skal ha det beste: da kjøper du Rancilio Silvia og en kvern fra f.eks Kaffegrossisten, men da snakker man vel fort ca 7500 norske. Greia er at med en Silvia lager du bedre espresso hjemme enn du får kjøpt ute, og melkesteameren dens er bare best. Skal du bruke mindre penger er kanskje nespresso "greit", problemet er altså at du er avhengig av kapsler og det blir aldri like god espresso eller latte som med en Silvia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå