081013 Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 det har stått på en hel mnd nå; lillegutt våkner tidligere og tidligere hver natt og er helt hysterisk. før sov han fra 7-5 , fikk mat og sov tl 6-7 han er mett og god før han legger seg, og virker ikke sulten på natten.(har prøvd å tilby melk, han drikker men er ikke overbegeistret for å si det sånn) Han skriker og skriker, uansett hvor mye vi trøster så skriker han avhele sitt hjerte. Har prøvd å kjøre han i søvn , bruker opp mot 1,5 time, men likevel søver han ikke. Den siste tiden har han vært veldig forkjølet så astmaen har gitt både han og oss en ekstra utfordring. Nå er forkjølelsen nesten vekke, men astmaen er jo ikke helt god. Det er jo forferdelig synd i gutten, men jaggu e det synd i foreldrene også som skal underholde en på 2,5 på dagtid som ikke sover annet om natten. E liksom ikke noe tid å ta seg inn igjen, for dagsøvnen er preget av gjentatte oppvåkninger . i går kveld la han seg kl 7 våknet 01 (orket ikke styret så han fikk en flaske melk) kl 03.00 våknet med et hyl og ville ikke sove mer. kjørte han i vogn fra 03-04 kl 04 skreik han så mye at jeg måtte ta han opp, holdt det gående med skikkelig skrik til 5. gav han en paracet og han sovnet...helt til kl 6.og da ville han stå opp. Så her sitter vi. nettene som en gang var så fine, og de deilige kosestundene om morgenen er vekke. Disse nettene er blitt nesten en regel uten unntak. Det må jo snu en gang; og som min kjære oppmuntrende mor sa: det ordner seg om 2-3 år. vi har alle hatt det sånn. Jeg skjønner at andre har det sånn, men det hjelper meg fint lite. har blitt utrolig lite sosial for tiden, tenker bare på å sove. Vi voksne "krangler" om å få være med eldste mann, for småen sutrer så mye . Han som alltid var smilende og bli, men nå har til og med smilehullet hans gått i dvale. Noen tips? Har bestilt time hos lege, men trenger noe mens jeg venter.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Hvor gammel er han? Vår minste var urolig og våknet flere ganger om natta + 5 som morgen helt til hun var 1 år. I dag våknet hun ikke før 6. He he, tidlig det også, men mye bedre enn det var...
meg & to små vampyrer Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Hmmm. Får han nok mat på dagtid? Kan det være at han sliter med pusting om natta? Vår minste fikk lungebetennelse etter lang tid med surklete bryst og hosteanfall. Det gjorde søvnen verre. Kan det være tenner? De kan bruke laaang tid på å komme opp og føre til mye skrik og urolig søvn.
081013 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2010 det kan nok være tenner, han fikk de to første da han var 3/3,5 mnd gammel sikkert problemer med pustingen også, han virker bedre med en gang han kommer opp i stuen og i sittende stilling. vi er i startfasen m medisineringen så den virker ikke optimalt ennå. fikk en akuttkur for noen dager siden , men føler ikke at den har løst pusteproblemet hans..kanskje det er forkjølelsen som fremdeles henger i. gleder meg til legebesøk, da skal ha få sjekke gutten fra topp til tå det blir vel en allergitest, så lille gode pus sin skjebne er ennå usikker ny vognpose blir det og, dun e ikke tingen m astma. nei vi får komme oss i seng kl 7 sammen med ungene i kveld.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Ja, i de verste periodene hjelper det å legge seg tidlig:) Har dere prøvd å heve hodeenden av sengen? Det skal jo hjelpe når de er tette. Min minste begynte på fluitide med det hjalp da ikke av seg selv. + saltvannsspray selvfølgelig. Og så fikk hun anitbiotika da de oppdaget lungebetennelsen (som de trengte røntgen for å oppdage). Men det varte faktisk nesten 7 dager før hun viste tegn til bedring selv med antibiotika. Men da hadde hun vært syk lenge...
081013 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2010 hodeenden er hevet, men uten at det har løst problemet. vi får satse på at det ordner seg fortere enn 2-3 år...for hvis ikke kommer vi til å krepere føles det som. vi får presse på hos legen for å få tatt alle "tester" som kan tas ift astmaen og gjerne et røntgen. takk for hjelpen. det hjalp godt å humøret, selv om jeg fremdeles er like trøtt. nå sover forsåvidt småen igjen, ute i vognen sin.. men storesøster på 2,5 er lys våken...kan det aldri klaffe at de sover samtidig? hehe
meg & to små vampyrer Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 He he, eldste her har ikke sovet på flere år, så her var det aldri samkjørt soving. Men men, det blir bedre! Og det tar mest sansynlig ikke mange år. De fleste sover bedre en gang mellom 6 mnd og 1 år, gjør de ikke? Bare ikke gi opp, press på hos legen og få nok søvn selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå