Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Hei, jeg lurer på om jeg har lov til å flytte ut av fylket med barnet vårt? På famvern kontor sa de ja, og jeg fikk signatur på flyttemld til barnet. Men far hevder han ble lurt til å signert disse og dette hører jeg dag ut og dag inn.... Hva er egentlig rett her?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Dersom du har hovedomsorgen og bf har underskrevet flyttemeldingen til barnet, så har du rett til å flytte hvor du enn vil innenfor landegrensene. Men bf har også lov til å dra deg for retten og prøve å få hovedomsorgen dersom barnet har en sterk tilknytting til hjemstedet sitt og bf mener barnet ikke bør flyttes. Dvs skole, stor omgangskrets etc.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Takk:) Men om han ikke hadde skrevet under på flyttemld da?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Det aner jeg ikke...vil vel anta du måtte søke retten om å godkjenne flyttemeldingen allikevel. Så lenge du har hovedomsorgen, så kan han ikke nekte deg å flytte med barnet ut av deres felles hjem, ville jeg tro.. Vet for lite om den biten til å gi deg noen fakta, dessverre. Men dersom han ikke skriver under på flyttemeldingen kan ikke du søke og få godkjendt stønader for enslige forsørgere..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Om du har hoveomsorgen, altså han har meldt flytting fra dere , eller dere har flyttet vekk fr ahan og han har skrevet under da. Slik at barnet står med bolig sammen deg men ikke med faren. Da kan du flytte hvor du vil innen landets grenser. Og det her med at far blir lurt til å skrive under, det er faktisk han sitt ansvar og vite hva han skriver under på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå