Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Jeg er alene fra fødsel av, og lurer på hva som lønner seg ang foreldrepengene? Jeg har jo hørt at det er 100% som kommer best ut, men mtp at jeg har ikke lyst å gå fra barnet ved 10mnd alder så lurer jeg på om det vil gå hardt utover meg ved å ta 80%? Vil overgangstønaden beregnes etter det jeg får i foreldrepenger? ÅÅÅÅ sitter med søknaden nå å er så i tvil og vet ikke hva jeg skal gjøre. permisjonen starter 11 desember så må jo få den avgårde, men er redd å tap av pengene da jeg nett har flyttet ol og husleiene er så dyre... Håper noen forstår å kan hjelpe meg :/
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Dersom inntekten din ikke overskrider 440.000 får du redusert overgangsstønad. Jeg tjener 266.000 i året(jobber redusert), og får nesten 3000,- utbetalt i os pr mnd. Hadde jeg vært deg ville jeg valgt 80%lønn og fått os som dekker endel av inntektstapet.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Jeg er alene og valgte 100% permisjon, med 80% lønn. For meg utgjorde det ikke den helt store forskjellen i penger og flere uker hjemme var avgjørende. Sparte endel i tiden før fødsel slik at jeg har nok penger og penger til å ta ulønnet permisjon frem til høsten. Os regnes ut etter det du får i foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Inntekten min ligger på halvparten i år av di siste 3år. I år er jeg ikke kommet lenger enn til 201 ooo totalt brutto. HI
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Jeg valgte 100%, og hadde barnet i barnehage fra 10 mnd. Gikk fint det.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 nå er jeg ikke helt sikker, hadde selv 100% men det fordi pappaen ville tape så masse i sine uker, er sammen vi da. men ifølge nav skal det ikke være store forskjellen på de to alternative i mor sin utbetaling da dette skal noelunde være likt basert på 1år å om du da velger kortere får du da mer i mnd, men at om far tjener en del mer enn mor vil far tape en del mer på det siden han ikke får flere uker selvom man velger 80% lønn. Jeg forsto ikke helt den forklaringen da det virker logisk for meg at man taper, greit at man får mindre i mnd på 80% men overlengre tid men om man da velger 100% å får mer i mnd over kortere tid får man jo vanlig lønn når man kommer ut igjen i jobb...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå