Gå til innhold

deres beste tips til en flunkende ren stekeovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

stekeovnen ser ikke ut! Er så ille at jeg vurderer å kjøpe ny..men det ha vi ikke råd til. Hva er deres beste tips for å få den fin igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har min aldri blitt helt ille fordi jeg er en ganske nøye person. Det jeg bruker i bunnen og på glasset er det samme jeg bruker på keramikktoppen min. Husker ikke hva det heter, men bruker dette også på stekeplatene, langpannen. Som sagt så har det aldri blitt helt ille hos meg, så mulig du må skrubbe litt med noe annet før dette. Forresten viktig å skylle/tørke godt over med vann når du har skrubbet ferdig. Har tatt et par tørner på ille ovner når jeg var yngre og leide leilighet, husker ikke hva jeg brukte da, men med litt innsats og tålmodighet så så de veldig bra ut når jeg var ferdig, så trenger ikke kjøpe ny. Bare vær glad det er din egen, mye hyggerligere å vaske enn andres skit ;) Lykke til!

Skrevet

Spray med en eller annen ovnspray, bruk så en ovnskrape både på glasset og inni ovnen, gjenta til ovnen blir skinnene ren:)

Skrevet

Bit i det sure eplet og gå til anskaffelse av mr muscle ovnsrens. Vær obs på atdet gasser litt, så åpne kjøkkenvinduet og sett på vifta. Ikke ha ungene i rommet mens du sprayer. Ovnen blir som ny..

Jif ovn og grill gasser ikke, men er til gjengjeld ubrukelig...

Skrevet

Bit i det sure eplet og gå til anskaffelse av mr muscle ovnsrens. Vær obs på atdet gasser litt, så åpne kjøkkenvinduet og sett på vifta. Ikke ha ungene i rommet mens du sprayer. Ovnen blir som ny..

Jif ovn og grill gasser ikke, men er til gjengjeld ubrukelig...

Skrevet

Jeg er sånn som deg. HATER å vaske steikeovnen, vi har vært sammen nå i 8 år, og hatt fire og en halv steikeovn. Når de blir skikkelig ille så får man de i alle fall ikke ren! Og om lakken har begynt å flasse kan du bare glemme det!

Min anbefaling er helt klar.....PYROLYSE ovn. Da trenger du kun å vaske glasset, og da anbefaler jeg skuresvamp med skurekrem på. Du betaler for pyrolysen, men det er jaggu meg verdt hver krone. De selger dem overalt nå, Ikea og elkjøp, i alle hvitevare butikkene, prisen har gått ned og det blir mer og mer vanlig.

Skrevet

Jeg har brukt Jif ovn og grill, var superfornøyd med den :) Ovnen ble ren, ikke like ren som reklamen lovet, men jeg ble nøgd ;)

Skrevet

Lag en kjempesterk blanding av maskinoppvaskmiddel og veldig varmt vann. Gni ovnen inni og utenpå med det. Det tar fastfrent fettog fett som har blitt til "tjære". Jeg fikk "ny" microbølgeovn på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...