ungmortil3 Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Jeg skal nå snart gå til innkjøp av min først tørketrommel. Jeg har absolutt ingen erfaring med det og kan nesten si at jeg såvidt har sett en . Så jeg lurte på.. hva er viktig å ha med seg/tenke på og hvor mye bør man legge i den?
Babyønske �� Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Den bør ta minst 7 kg med klær. Mange er sensorstyrte, dvs de stopper når tøyet er tørt, men det funker ikke alltid. Så er greit at det er mulighet til å overstyre sensoren slik at en kan sette den til den tiden man selv vil. Litt forskjellig programmer er også greit, f eks bomull, syntetisk, finvask(ull) Kondenstrommel er en fordel, da slipper en å tenke på utlufting. Velg en som ligger i midterste prissjikte(4000 og oppover) om du ikke har mulighet til å velge de dyreste. De billige kan det være så ymse med, selv om det er et kjent merke. Jeg har nettopp kjøpt en av merket Samsung, og er så langt fornøyd med den. Den kostet 4 500,- på Lefdal.
togutter-08og10 Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Ville ikke valgt noe annet enn Miele. Vi kjøpte den billigste varianten i sommer, den kostet 6000. Den tørker på halve tiden av vår forrige som var AEG. Gå inn på elkjop.no og sjekk tilbud.
Fru.Antonsen Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Jeg vil hvertfall anbefale Baukneckt som vi har selv. Kjøpt på expert. Vi gjorde det også sånn at når vaskemaskina tar 8kg klær så bør tørketrommelen gjøre det samme også.
Ella78 m/ A&M Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Vi har Miele, og er veldig fornøyd. Kjøpte en eldre modell (fjorårets?) da vi kjøpte, og ikke den nyeste, og da kostet den 4500 kr, syns jeg å huske. Dette er vel halvannet år siden. Fungerer utmerket.
NiT&miniputt Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Vet jo ikke hva du vil betale for en tørketrommel. Miele er jo det beste merket på tørketrommel, men du må ut med en del mer penger for de. Tok bare en kjapp titt på nett nå og det er denne som er den du får mest for pengene for: http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-tork/torketrommel/WTE863E0SN/bosch-torketrommel?Selected=Specifications#tProductTabcontent Det er et godt merke, 8 kg som gir en enklere hverdag. Energiklasse B. Mest sannsynlig en eldre modell, men det har jo ikke all verdens å si for hvitevarer. Vil tro at ordinær pris er 6999,- 6499,- for denne i forhold til spesifikasjonene. Nå til 4499,- så det er ikke verst.
NiT&miniputt Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 Bare pass på å ikke blir overtalt i butikk til å kjøpe et annet merke til samme pris som butikken tjener penger på. Dette er et tapsprosjekt vil jeg tro.
♥ Mamma Mia ♥ Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 Jeg jobbet selv på Lefdal, og må bare få legge til at vi alltid har som hovedfokus at kunden skal få det produktet som er best for dem. Så det kan faktisk være lurt å høre på selgeren da mange kommer tilbake å føler de har kjøpt latta i sekken fordi de valgte det DE trodde og hadde googla seg fram til var best og ikke det selgeren hadde anbefalt ut i fra kundens behov. Lykke til med kjøp. Og ja, alt av Miele er gull!
lindynatt Skrevet 8. november 2010 #10 Skrevet 8. november 2010 de aller ebste tørketrommelene er i føge en tysk uavhengig organisasjon som tester slike ting de med varmepumpe fra Miele og Siemns. De koster en del mer men bruker mindre størm så det kommer an på hvor mye du vil bruke den. Av de vanlige ikke så dyre maskinene er Siemens WT46E304 veldig god, finnes den Siemens WT46E305 som er litt nyere den skal vi kjøpe når vi får råd
Ziz Skrevet 8. november 2010 #11 Skrevet 8. november 2010 Ser du har fått mange tips Sjekk og at trommelen har en "glatt" overflate, da dette forhindrer en del slitasje på klærne
mamma til lillingen Skrevet 8. november 2010 #12 Skrevet 8. november 2010 Vi kjøpte tørketrommel nå i høst, electrolux av noe slag. Veldig fin og fancy, men det jeg ikke skjønner er at den ikke stopper når tøyet er tørt. Den piper, men fortsetter å kjøre. Teit. Eller kanskje det bare er jeg som ikke forstår meg på den
Babyønske �� Skrevet 8. november 2010 #13 Skrevet 8. november 2010 Det at den fortsetter når tøyet er tørt, er vel antikrøllfunksjonen...
ungmortil3 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. november 2010 Jeg har kikket på noen forskjellige nå og har sett at noen har mulighet til skotørking. Tenkte at med barnehage barn må vell det være kjekt? Kikket litt på denne: http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/vask-tork/torketrommel/TN95871/aeg-torketrommel
glinten Skrevet 8. november 2010 #15 Skrevet 8. november 2010 Har hatt MIELE i en del år nå, og kan med hånden på hjerte si at den er absolutt verd hver en krone!!!! MIELE er BEST:-)))) Rett over jul er det jo kjempesalg igjen, og da kan du gjøre et kupp:-)))
NiT&miniputt Skrevet 8. november 2010 #16 Skrevet 8. november 2010 Jeg har vært hvitevareansvarlig på Expert i mange år, skal en ha et godt tilbud så er den jeg skrev opp det beste av alle som jeg så når jeg sjekket opp. Skal en over 7000 i pris på en tørketrommel så er det mange andre modeller som er bedre. Miele er den som desidert er beste når det gjelds varighet. Men, min erfaring er at mange gjerne vil ha "lettere hverdag" med flere kilo til tørketrommel. Mange har to vask inn i trommelen. Noen maskiner har en mer skånsom trommel, men dette har ikke så mye å si på en tørketrommel, det har jeg derimot villet hatt på vaskemaskinen.
lillebeth Skrevet 9. november 2010 #17 Skrevet 9. november 2010 Vi har hatt tørketrommel i 12 år, hadde whirpool de første 10,men med mye tull, fått ny trommel x 2 på garanti så har vært heldig, men har nå hatt Miele og er superfornøyd! hatt Miele vaskemaskin i 12 år uten noe tull, og med 3 barn og mann som trener støtt vasker vi 12-14 maskiner i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå