Gå til innhold

Babyen min blir blå på leppene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 7 måneder som ved to anledninger har blitt blå på leppene. Den første gangen jeg la merke til det er for en liten stund siden, og den andre gangen idag når svigermor passet ham. Han er en frisk og raskt gutt som så og si alltid smiler og er blid. Legger godt på seg, er aktiv og sover godt. Er det noe jeg virkelig burde engste meg for, eller kan det være helt ufarlig? Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke for å skremme vannet av deg, men han bør hjertesjekkes....

Skrevet

Huff, ikke for å skremme, men du må få barnet på legekontroll. Blå lepper kan skyldes dårlig oksygenopptak/oksygenmetning. Sjekk om neglene også eventuelt blir blå. I såfall ville jeg ikke nølt med å kontakte lege så fort som mulig, det kan være noe med hjertet.

Skrevet

Blå lepper kan I VERSTE FALL tyde på hjertefeil. Noen barn blir ganske fort blålig på leppene om de fryser. Eliza hadde en tendens til å sutte på leppene sine og da ble de også blålig etterhvert.

uansett så ta en telefon til legen.

Skrevet

Det kan godt være ingenting, absolutt. Samtidig er det et mulig tegn på hjertefeil (som heller ikke behøver være alvorlig) og skal sjekkes. Type ikke i kveld, men gjerne en fastlegetime til uka.

Skrevet

Dette er VELDIG viktig å sjekke! Dette er tegn på svikt i sirkulasjon, og kan føre til dødsfall. Jeg har lest legerapport om foreldre som enten ikke har blitt tatt alvorlig av legevakt eller trodd at dette ikke var noe å bry seg om som har fått værst tenkelige utfall. Så får vi heller håpe at det ikke er så alvorlig i deres tilfelle, men vær så snill å sjekk dette. Og ikke vent til mandag!

Hilsen Sykepleieren

Skrevet

Dette er VELDIG viktig å sjekke! Dette er tegn på svikt i sirkulasjon, og kan føre til dødsfall. Jeg har lest legerapport om foreldre som enten ikke har blitt tatt alvorlig av legevakt eller trodd at dette ikke var noe å bry seg om som har fått værst tenkelige utfall. Så får vi heller håpe at det ikke er så alvorlig i deres tilfelle, men vær så snill å sjekk dette. Og ikke vent til mandag!

Hilsen Sykepleieren

Skrevet

Svigermor har spandert en natt på hotell for oss nå, vi var på vei ut døra når hun fortalte det omtrent.. Har gledet oss til den i evigheter, og hadde virkelig trengt en hel natts søvn. Tenkte å ringe til fastlegen first thing på mandag, men tror dere at det er skikkelig dumt? Uff, fikk helt vondt i magen jeg nå, men så har jeg ikke noen tro på at legevakten gjør så mye heller. Har dårlig erfaring derfra. :(

Skrevet

Jeg har aldri hørt om at dette har blitt vurdert som en akuttsak hos et barn med god allmentilstand og ingen andre symptomer på at noe er galt. Men er du bekymret, ringer du legevakten og hører hva de sier. Jeg gjetter de vil si at du skal ta en tur til fastlegen til uken, men jeg er ikke lege.

Skrevet

Fant ut det vi også, så står i kø dit nå. Får høre hva de sier. :)

Skrevet

Ene barnet mitt har ved et par tilfeller blitt blå på leppene pg blå rundt øynene. Men det har vært i forbindelse med kraftige luftveisinfeksjoner og da har vi jo hørt at hun puster dårlig. Da har de målt oksygenopptaket hennes og hun har fått litt pustehjelp hos legen. Vi lurer på om barnet har astma. Barnet har også hatt "anfall" utenom sykdom der hun sliter med pusten og blir blå på leppene.

Skrevet

Hva fant dere ut?

Håper dere koser dere på hotel nå i natt, og at dere finner ut av dette til uka.

Du fortjener virkelig ikke enda et sykt barn, så jeg skal krysse fingrene for deg.

Skrevet

Vi ringte legevakten, og de sa vi ikke trengte å komme ned igår. Så lenge han hadde god allmenntilstand var det trolig ikke noe farlig. Regner med vi drar til fastlegen imorgen og får sjekket ham.

Tusen takk, Studentmammaen. Merker jeg er så veldig redd for å få et sykt barn til. Han har virket så frisk og fin, men blir jo engstelig når det er sånne ting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...