Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Vi er invitert til et i morgen, men barnet er sykt. Hatt feber i noen dager. Ikke feber i dag, men slapp og ekstremt sutrete. Jeg vil helst ikke dra dit, siden det bare vil bli slitsomt for barnet og oss foreldrene. Men jeg vet at vi virkelig er ønsket der, da vi sjelden ses, så jeg får litt dårlig samvittighet... Egentlig et dumt spørsmål, siden jeg vet hva jeg selv vil. Trenger vel egentlig bare en bekreftelse på at jeg ikke er unødvendig hønemor som velger å være hjemme...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Jeg hadde blitt hjemme viss barnet ikke er i form, både av hensyn til barnet og av hensyn til andre som kan blir smittet. Blir skikkelig irritert om jeg kommer i familieselskap med mine unger og det er andre syke unger der, da mener jeg skikkelig sylta eller unger som har spydd i natt liksom... Uka etter sitter jo vi der med syke unger som sliter og voksne som må være hjemme fra jobb. Forbanna irriterende....
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Takk for svar Barnet har ikke hatt noe oppkast. "bare" feber og tydeligvis vondt... Jeg ser an resten av kvelden tenker jeg HI.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Så lenge almenntilstanden til barnet tilsier at det orker et selskap hadde jeg dratt. Men hadde jeg selv ikke hatt lyst til å dra i selskapet hadde jeg brukt sykt barn som unnskyldning for å slippe!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Hadde ikke dratt. Dette i første omgang av hensyn til barnet selv. Det er jo ikke særlig morsomt for oss heller å bli dratt med på selskapeligheter når man ikke er i form og har det best hjemme under teppet med litt pleie? tenk så slitsomt for et barn som ikke er i form å bli dratt med slik... Også av hensyn til de andre gjestene ville jeg holdt oss hjemme. Er ikke særlig morsomt for de andre å bli smittet av deres barn når formen tilsier at dere burde holdt dere hjemme. Selv holder vi oss til en enkel regel: Hadde vi ansett formen som god nok for barnehagen så drar vi på besøk/selskap. Dersom vi hadde holdt barnet hjemme fra barnehagen så holder vi oss også hjemme fra selskapet
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 N E I! Det får de tåle, dere vil jo ikke smitte andre hvis det er smittsomt!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Det er ingen smittefare, det er barnet jeg bekymrer meg for. Om det kanskje vil bli for mye å være hjemmefra, blant folk det ikke kjenner så godt. Barnet sutrer mye og klenger på meg. Har vært helt utrøstelig i hele dag. Sovnet ikke før halv ti tiden i kveld, og dette er et barn som er 1 år... Så ser ut til at det blir hjemmedag på oss i morgen. HI.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #8 Skrevet 6. november 2010 Barnet har våknet igjen nå... Slenger på noen spørsmål til her jeg. Barnet har ikke hatt lyst til å drikke noe særlig i dag. Hvor mye drikke bør et lite barn få i seg i løpet av en dag? Hvor lenge skal jeg drøye det før jeg ringer lege? Jeg er sikkert ganske så overbeskymret. Ikke greit å være førstegangsmor ;p HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå