Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Hei. Har en sønn på 4 år. Han er ganske flink til å snakke og har et ganske godt ordforråd. Motorisk sett så er han treg på noe og rask på andre ting. Han lærte f.eks ikke å tråkke rundt på trehjulssykkel o.l. før han var 3 1/2 år. Men nå sykler han som bare det uten støttehjul. Han klarer ikke å kopiere bokstaver som han ser. Klarer f.eks ikke å skrive E eller A selv om han ser hvordan de ser ut, men han klarer ganske greit å skrive oppå bokstaver. Han klarer heller ikke å lytte ut lyder fra et ord. Om det. f.eks er A i ordet osv. I barnehagen sier de at han til tider kan virke litt fjern. At det ikke alltid virker som han får med seg ting og sånn når de snakker til han. Han har mange venner i barnehagen og fungerer bra sosialt sett. Jeg er nå alikevel litt bekymret for han, spesielt det med at han kan virke litt fjern og sånn. Pluss at det virker som om alle andre på hans alder kan skrive bokstaver osv.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Hei! Jeg kan ikke si at det virker som det er noe galt med sønnen din utifra det du beskriver. Husk at barn også har forskjellige interesser, og ikke alle syns det er gøy med bokstaver etc:) Ene datteren vår lærte seg å lese da hun var 4,5 år. Hun hadde da skrevet bokstaver og øvd selv på dette siden hun var 4 år og syns dette var kjempegøy. Det reagerte de veldig på i barnehagen og trodde at vi satt å øvde med henne hjemme, noe vi ikke gjorde;) Tror ikke de fleste på 4 år kan så mange bokstaver eller skjønner noe særlig av det, så det er helt vanlig! Husk- når barna begynner på skolen så forventer de ikke mer av de enn at de gjerne kan skrive sitt eget navn og/eller kjenne det igjen. Og da er de jo eldre enn din sønn:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 På grunnlag av det du skriver her kan jeg ikke forstå at det skulle være noe galt med denne gutten. Det er ikke lenge siden barn var 7 år før de begynte å skrive bokstaver på skolen. Kan ikke barn få være barn og være forskjellige og være seg selv? Vil vi ha en gjeng 4-åringer som sitter dypt konsentrert og kopierer bokstaver? Elsk gutten din og vær stolt av han for den han er, en unik gullunge!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Nei? Synes ikke det virker sånn utifra det du skriver.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 mange kan være litt fjerne til tider, mulig han liker å dagdrømme.. trur ikke det er noe galt med han, han er jo bare 4 år.. gutter er også ofte tregere enn jenter, jeg trur du fint kan slappe av. og så lenge de i barnehagen ikke sier de er bekymret så synes jeg ikke du skal bekymre deg unødvendig.. husk bare fokuser på hans sterke sider og gi han stimulering på det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå