Gå til innhold

dere som har flere barn...reaksjoner rundt ny graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan reagerte folk rundt dere når dere fortalte om den nye babyen? her har vi 4barn til sammen,bli vår første felles og vi gleder oss.

har nylig sluppet "bomba" om en ny på vei.

har fått komentarer som,er de ikke nok barn nå? dere er klar over att de blir travelt med så mange barn,skal dere starte barnehage?

dette føles litt frustrerende siden vi tar oss godt av de barna vi har,følger de opp og de har alt de trenger.økonomisk sett er de ikke noe problem.

føler bare at, har enn mer enn 3unger så blir enn sett på som rar..jeg kunne tenkt meg en til etter denne faktisk...men d har jeg ikke turt å sakt til noen..noen flere som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dessverre så har de fleste mennesker ikke lett for å komme med kommentarer som går lengere enn sin egen nese. For å si det enkelt; de svarer utfra seg selv.

Vi har tre, eg er over 40 og et sted i meg har jeg lyst på en til. Kommentarene når jeg fikk nr. 3 var helt på viddene noen ganger, men jeg har lært. Ikke bry seg om andre, det er få forunt å kunne se lengere enn sin egen navle og når du møter de så blir du så glad at du kjenner det langt inn i hjerterota:

Gratulerer

Skrevet

Jeg fikk veldig mange sånne kommentarer da jeg ventet nr 3, mange som lo og tøyset med at vi ikke visste hvordan barn ble til, om vi skulle befolke hele verden alene, om vi var i en sekt, at det kom til å bli travelt/slitsomt osv..

Jeg gledet meg derfor litt til å fortelle om nummer fire jeg da, syntes det var morsomt med alle disse kommentarene jeg, så ville og gale er vil liksom ;)

Men jeg ble veldig overrasket, for da vi ble gravide med nummer 4 var alle så positive. Fikk vel en kommentar fra min 80 år gamle nabo, hun lurte på om jeg ikke hadde hørt om prevansjon, hehe, gamle damen. Men ellers var alle så glade på våre vegne, fikk masse hyggelige kommentarer om hvor heldige vi var, så hærlig med en stor barneflokk, så fin familie vi lagde oss osv.

Skrevet

Jeg har fått alle mulige rare reaksjoner da jeg fortalte om nr 6 i en alder av 43. Spesielt eldre damer synes synd på meg,-jeg tror de tror at jeg ikke vet hvordan man blir gravid, og ihvertfall ikke har ønsket meg det..hehe Jeg gidder ikke bry meg om det engang,jeg. Regnet egentlig med det....Folk tror vel at alle må velge som dem for å bli fornøyd;)

Skrevet

Jeg venter nr 4 nå, og vi har også fått alle disse kommentarene om vi er med i en sekt, om vi ikke har hørt om prevensjon, holder det ikke nå?, at jeg trenger hengelås på buksa.. osv osv.. Virker som folk tror vi er splitter pine gale bare fordi vi har fått flere barn enn 2,4..

Men den dummeste kommentaren jeg har fått, mer enn en gang også, er "hva skal dere med så mange barn?".. ØØØHHH... Hva svarer man på det? Fikk også høre den da jeg var gravid med nr 3, og det var gjerne fra damer som har 2 barn selv. Så bare fordi jeg velger å få et barn mer enn henne, så er jeg liksom gal?

Skrevet

Jeg driver og prøver på nr 5 og er snart 40 år.

Stå på du gitt. Kven som bestemmer detta er dokke. Di som slenger med kjeften børr nok feie for si eiga dør tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...