Gå til innhold

Hjelp! Gutten min er syk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg lurer på hvor mange dager det kan gå uten at han spiser, før jeg bør ringe lege/legevakt?

Han er 8 mnd. Han kastet opp mandags kveld, og hadde feber hele dagen tirsdag. Etter det har han egentlig virket helt fin. Men han nekter å spise! Han stod omtrent i bro i armene mine når jeg prøvde å få han i tripptrapp stolen nå nettopp, og hyler helt vanvittig når jeg prøver å gi han mat. I tillegg sover han vanvittig mye! Vanligvis har jeg lagt han kl 20.00, men nå når han har vært syk har jeg måttet lagt han 19.00 fordi han er så trøtt. Likevel har han sovet til 11.00 og 12.00!

Er dette noe jeg burde gå til legen med, eller skal jeg vente og se om det går over av seg selv? Hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har ikke feks blemmer i munnen, eller vond hals da? Det er sånne ting som ofte gir utslag i at de ikke vil spise.

Skrevet

På meg så virker det som at han muligens kan ha en halsinfeksjon. Eller så kan det være en tann som er på vei. Hvis han har fuktige bleier å får i seg væske hadde jeg drøyet det å sett det ann til mandag å om han var likedan da så ville jeg ha tatt kontakt med legen.

Hvis derimot han ikke vil drikke å bleiene er veldig tørre / lite tiss ville jeg ha kontaktet legevakten å forhørt meg der.

Skrevet

Det viktigste er at han får i seg drikke, pass på ifht bleier. Men dersom barnet går ned mer enn 10% av kroppsvekten så er det noe som man skal kontakte lege for. Barn går fort ned i vekt, og 10% er ikke så mye.

God bedring til lillegutt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...