Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Hvor farlig er det egentlig med LITT luftbobler i slangen? Hører så mye forskjellig, spesielt på sykehuset syntes jeg de er slurvete med luftbobler og sier det ikke er så farlig... Noen leger eller sykepleiere som kan svare?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Små luftbobler er ikke farlig. Dessuten blir det ALLTID litt luft mellom veneflon og slange når man kobler på intravenøst. Og har aldri opplevd at noen har tatt skade av det. En lege sa til meg en gang at kroppen faktisk kan takle å få et helt iv-sett med luft inn, men man bør jo så klart ikke gjøre det Hilsen sykepleier som jobber med dette hver eneste dag
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Små luftbobler er IKKE farlig. Jeg har også lært at kroppen kan takle et iv-sett med luft, så noen små bobler skal du ikke bekymre deg over. Hilsen også sykepleier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå