hit og dit Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Jeg har endelig fått meg en jobb etter å ha studert i alt for mange år. Nå skal jeg vikariere i en stilling i en eller tre mnd. I første omgang en mnd. Jeg har skrevet under på en kontrakt, der det står oppført en årslønn. Hvordan kan jeg regne ut månedslønnen, evt timelønnen? (Brutto selvsagt) Deles den på 12 eller er det 11? Den blir utbetalt 15. desember, og jeg tenkte å regne litt på julegaver og slikt nå =)
Gjest mphs Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 årslønn : 1950 * timer i mnd = mnd lønn brutto.
hit og dit Skrevet 6. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2010 Nå følte jeg meg veldig blond her. *flau* 1950?
Gjest mphs Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Det skal utgjøre timeantallet for en 100% stilling med 37,5 timer i uken.
hit og dit Skrevet 6. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2010 Ok, takk. =) Jeg aner ikke hvordan det blir. For vi jobber seks uker med alt for mange timer og så avspaserer vi hver 7.uke. Hva er maks antall timer som er lovlig å jobbe? 45? Jeg tror vi jobber det.
Gjest mphs Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 Om du jobber turnus er det helt vanlig at det er flere timer enkelte uker. Om du har turnus 6 uker + fri den 7.uken må du legge sammen timeantallet for disse ukene og dele det på 6. 37.5 timer de det vanligste. Det står noe uansett i kontrakten din hva som er timeantallet.
hit og dit Skrevet 6. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2010 Det står at arbeidstid er si samsvar med tariffavtale, arbeidsreglement og arbeidsmiljøloven som gjeld til ei kvar tid. Jeg jobber turnus ja, og vet at jeg skal legge sammen og dele. Men jeg vet også at jeg jobber maks av det som er lov, og ikke det som er vanlig. Men jeg får google etter tariffavtalen tror jeg. =) Jeg får nok ikke turnusplanen min før jeg innhenter den selv. Det er ikke akkurat god flyt av informasjon fra arbeidsgiver, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå