Gå til innhold

Litt inspirert: Hva har du i dagsats i foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 620 kroner... Kjenner jeg blir litt irritert på anonym som klaga over 1400... :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blir du irritert på det?

Du vet vel at folk har forskjellig utdannelse og lønn?

Skrevet

Enig med mphs.. At du har lite betyr jo bare at du har jobbet lite/tjent lite.. Og det er vel ikke "anonym" sin feil???? Er vel ingen overraskelse at folk har forskjellig lønn og utdannelse som mphs sier???

Skrevet

1500 kr tror jeg det ble når jeg fikk dette? Aldri tenkt over dagsatsen, men antar du kan gange timelønn med 7,5?

Skjønner ikke helt hvordan noen kan klage på noen av summene, man vet da vel hvilken årslønn/timelønn man har før permisonen også? Er jo ikke akkurat som om man får mer lønn når man er hjemme i permisjon ;-) Man kan jo mindre så klart, men det gjelder vel for de færreste.

Skrevet

Det er nok ganske så mange som får mindre enn det de tjener. Ikke alle bedrifter betaler det som er over 6G.

Skrevet

Jeg vet det, men tenkte mer at det ikke er så mange kvinner som får barn som har over 6G sånn sett i forhold til hvor mange kvinner som får barn. Derfor mitt valg av ordet "færreste". Av de som tjener over 6G får en del dekket mellomlegget, en del ikke, men mange kvinner tjener ikke over 6G før de gjerne er litt eldre og ferdig med småbarnstiden, og de aller fleste kvinner tjener under 6G.

Skrevet

Det har du nok rett i.

Jeg har ikke over 6G, men veldig mange av venner og familie har det og mange av de er småbarnsmødre( i en alder av 30-40 år).

Skrevet

Oi, så hårsåre vi ble!

Jeg er da slettes ikke irritert på anonym som har 1400, men ble irritert over at hun syntes det var lite! Nå ble nå jeg ufrivillig arbeidsledig da, så det er ikke alltid man kan for at foreldrepengene ble et lavt beløp.

Skrevet

Men altså, hva man får i dagsats i foreldrepenger er jo avhengig av tidligere inntekt, så om hun har tjent veldig godt så har hun jo all rett til å føle at denne dagsatsen er lav??? Skjønner ikke logikken din MsJones...

Skrevet

Herlighet for noen kranglefanter dere er! Virker som dere med viten og vilje VIL misforstå innlegget.

Skrevet

Jeg tolker det dithen at du synes ikke 1400 mer mye og klage over, og at du er nysgjerrig på hva dagsatsen til andre er. Jeg har 1200, og det er fordi jeg jobbet meg opp til et beløp jeg klarte å leve med, da jeg ikke har fast jobb men må ta ekstravakter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...