Gå til innhold

Hvor mye bør brukte klær koste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger unna klær etter ungene. Legger meg på 20-25 kr per plagg, merkeklær som er lite brukt tar jeg 50 kr for. Er dette dyrt?

Det var ei som ønsket å kjøpe hele pakka for 500 kr (det var da 70 plagg som jeg hadde priset til 20 kr/plagg, 5 til 50 og 2 til 25).

Synes jo dette var urimelig hysterisk billig jeg da, men hva synes dere? Jeg foreslo 1400 for hele pakka, som inkluderer full garderobe i str 50,56 og 62, fra innerst til ytterst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5-15 kr plagget for kjedebutikklær, en del mer for yttertøy. Merkeklær varierer veldig. 500 + porto for f.eks en stor smartpakke med babytøy i småstørrelser høres ikke urimelig ut.

Skrevet

Jeg gir bort mitt... fordi det gleder meg at det faktisk kan brukes igjen, og at jeg slipper å kaste det.

Skrevet

Enig med Doppler.

Jeg står ikke og lurer på hvor mye jeg får igjen for plaggene når jeg kjøper de, ergo gir jeg de vekk gratis om noen skulle ha bruk for det.

Jeg fatter ikke at folk selger Reimadresser til 500-600 kroner heller jeg.

Synes det er tåpelig å skulle profitere på klær som uansett hadde blitt liggende på loftet. Men det er meg.

Skrevet

Kanskje den som selger det har behov for pengene det gir?

Skrevet

Men nå ble vi spurt om hva vi tok for brukt tøy og svaret er ikke noe. Hvorvidt hun trenger penger eller ikke var ikke ett tema? Og jeg ville aldri selv betalt for brukte klær. Man vet ikke hva man får, og hvordan de er behandlet. Man kan få reimadresser som er mishandlet etc.

Skrevet

Svaret mitt var til reondin og det hun skrev;

"Jeg fatter ikke at folk selger Reimadresser til 500-600 kroner heller jeg.

Synes det er tåpelig å skulle profitere på klær som uansett hadde blitt liggende på loftet. Men det er meg."

Skrevet

Mengden tøy som det her var snakk om ville tilsvart tre smartpakker, så da tolker jeg det dithen at 500 ble for rimelig for alt ;)

Skrevet

Jeg har ingen å gi det bort til som jeg kjenner :) Enten har venninnene mine eldre barn, like gamle, eller har ikke fått enda. Å spare på jente og guttetøy i årevis før de får ut fingeren, gidder jeg ikke....

Skrevet

Da ville jeg foreslått at du deler det opp i flere enheter og selger pakkevis, f.eks. Enkeltplaggsalg blir fort pesete.

Ta høyde for at de fleste er mindre villige til å betale mye for de minste størrelsene, siden ungen vokser så fort ut av disse. Behovet for solid yttertøy etc er jo også minimalt når man er i størrelse 50 f.eks.

Skrevet

Har prøvd å lage pakker, men det funket ikke, selv om det var billig. Det var ei som ville kjøpe alt det kjønnsnøytrale i hver pakke, så da gjorde jeg om på det :)

Skrevet

Utetøyet jeg har er en beige fleecedress og en beige corddress til 25 kr/stk, noen merkejakker til 50 kr/stk. Får legge det ut til 15 kr plagget da, å se om noen vil ha det da :)

Skrevet

Nå skrev jeg også at "Det er meg!" Og jeg må da for søren få lov å kommentere akkurat slik jeg vil, eller?

Skrevet

Jeg syns du tar for mye pr. plagg, men det er bare meg;-)

Jeg liker å reisrkulere, og kjøper gjerne brukte klær siden vi ikke arver etter noen. Men finn bruker jeg aldri mer, for jeg syns veldig mange selgere vil ha for mye for klærne.

Jeg gir bort alt etter mine to jenter til nabojenta, og det føles veldig greit.

Skrevet

Du skriver hva du mener og jeg kommenterer det på en høflig måte. Ingenting i den setningen jeg skrev er nedsettende, provoserende eller sier at du ikke skal få lov til å kommentere noe Jeg skriver bare at noen ikke har råd til å la være å selge ting, enkelt og greit.

Hva er problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...