Gå til innhold

Har lyst til å amme gutten min til han er 2 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg mener det er det beste for han. Hvorfor er dette ekkelt? Vet om ei som amma gutten sin til han var 4 år da.. Det var vel kanskje litt lenge igjen?

Tenker også på dette med ammefri om jeg velger å amme han. Hva vil arbeidsgiver si til at jeg vil benytte meg av denne ordningen så lenge?

Han er mitt første barn, Kan være jeg ombestemmer meg. Er vel noe med at når de kommer og drar opp skjorta og tar puppen selv - men trenger det å være ekkelt da?

Kanskje jeg bare er en uvitende liten sak :P

Men morsmelk er jo vel helt supert. Gutten min på 5 mnd. har ikke vært syk en eneste dag, ikke feber eller noe. Han var 2890g og 46 cm når han var født 4 uker for tidlig, nå er han 8 kg og 67 cm. Har vært fullammet frem til nå, nå får han litt smaksprøver pga at jeg er lei av å ikke få mer enn 3 timer sammenhengende søvn. Overbevist om at deter morsmelken som har gjort at han ikke er syk, tror det er skikkelig kraftfor og vil unne han dette lenge. Tror det vil ha en langvarig innvirkning på helsen hans :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eneste som er negativt med amming så "lenge" er holdninger og fordommer til andre. Men skal det ødelegge for å gi det sunneste i verden til sin lille elskling?

Men det er de som har problemer med at barn over 1 år blir ammet, så det er de som har problemer, det er deres prlobem og ikke ditt. Er altså ikke du som ammer barnet så "lenge" som har problemer, men de som har fordommer har problemer. Så hvis noen sier at du har problemer osm ammer så lenge så er det feil, er ikke deg som har det, men dem.

Amming er kjempesundt og helt naturlig. Stå på og gjør det om det føles rett for deg :)

Skrevet

Amme så lenge du vil. Jeg ammer fremdeles min gutt på snart 2 og ikke vet jeg når jeg skal slutte.

Når man slutter å bry seg om hva andre synes kan man begynne å skimte det som kalles frihet. GO sister! Følg deg selv. Jeg snakker aldri om det, ammer kun en gang og det er kveld, da er det ingen som ser så jeg slipper diskusjon, men om noen begynner setter jeg en rask stopper for det. Du gjør som du vil og jeg gjør som jeg vil.

Skrevet

Det er snodig det med amming - "kjempebra"! til barnet er 1 år, og så plutselig er det ikke så bra igjen i følge "folk"

Amming til to år er anbefalt internasjonalt - også for i-land som Norge.

Jeg måtte dessverre kutte ammingen ved 18 mnd pga helsa mi, men hadde fortsatt til 2 år dersom det hadde vært mulig.

Snuppis ble skikkelig sylte forkjøla og feber for første gang tre mnd etter ammestopp, så jeg tror du har rett.

Min snupp var 5 uker prem og og over en kg lettere enn din gutt ved fødsel. Ved 1 år var hun gjennomsnittlig stor nesten utelukkende på morsmelk.

Skrevet

Har selv ammet alle mine barn alt fra 14 mnd til 26 mnd! :-)

Så bare stå på! :-)

Skrevet

Det at ungen din ikke har vært forkjølet tror jeg ærlig talt stortsett kommer av flaks. Begge mine har vært forkjølet til tross for amming. Men om du har lyst til å amme til to så gjør du det. Det er jo som mange her sier det som er anbefalt.

Vil bare også forberede deg på at det er slett ikke sikkert at det er du som får bestemme når dere skal slutte med ammingen. Det kan også være gutten din plutselig bestemmer seg for at han ikke vil ha mere. Min yngste gjorde det da han var bare seks mnd. Ikke alt vi kan styre her i verden desverre.

Håper det går bedre for deg!

Skrevet

Hvis du har melk nok og orker holde på så lenge så er det jo bare kjempeflott! (Vet at en del ombestemmer seg når den lille får tenner nok til å bite skikkelig, hehe...)

Når det er sagt, min baby er 6 mnd og har heller aldri vært syk og han får nesten bare morsmelkerstatning.

Har venninner med babyer på samme alder som har vært syke flere ganger selv om de fullammer. Tror det handler vel så mye om at disse har storesøsken som tar med basiller hjem fra barnehagen. De er litt mer skånet for denslags de som er første baby.

Skrevet

Jeg ammer ikke og mitt barn, som nå er 2 år, har aldri vært en dag syk. Tilfeldig? Kanskje. Men jeg tror du legger alt for mye vekt på effekten av amming og barn over 1 år trenger ikke mm. De kan spise vanlig mat og drikke melk som andre barn gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...