Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Jeg har termin i morra, og er så lei av att ALLE sier " i morra føder du, for da er det fullmåne" Er det kun jeg som ikke trur på den myten der? Hvordan kan en måne på himmelen føre til att en unge vil ut?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Er ingen myte det:) Har noe med månen og flo og fjøre og vann som stiger... Husker dessverre ikke helt;)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Det har vel med gravitasjonskreftene... Månen spiller inn på så mye i naturen - flo og fjære f.eks.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Jo, det er en myte. Har hørt jordmødre si at det ikke er noe ved statistikken som tyder på at det er sammenheng mellom fødsler og månen.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Og jeg har hørt om jordmødre som sier at statistikken tyder på at det er noe rundt det, så det varierer vel ut ifra hvem du snakker med!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Jeg er jordmorstudent, og har sett statistikk på dette (faktisk fra flere land). Det er som hun over sier, det er ingen ting som tyder på sammenheng.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Svigerforeldrene mine er bønder. Og det slår aldri feil att kyrene føder ved fullmåne, da sitter svigerfar klar i fjøsen, for han vet att i kveld skjer det noe. Så jeg har tro på det, når det spiller inn på dyr, så hvorfor ikke oss?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå