Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Jeg har søkt om å få utvidet overgangsstønaden min, men pga behandlingstid, så har jeg ikke fått pengene enda, og det er ganske frustrerendes! Jeg har måttet lånt penger av familie for å betale husleia denne måneden. Men er det mulig å gå til sosialkontoret, og høre om jeg kan få låne penger til jeg får pengene fra nav? Eller har de behandlingstid på 2-3 måneder de også?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Ja, du kan søke om sosialhjelp, behandlingstiden er 2-3 uker tror jeg. Kommer litt ann på hvor du bor,men det skal ikke ta altfor lang tid. Hvis du får innvilget sosialhjelp så må du betale tilbake beløpet du fikk i sosialhjelp når du får etterbetalt overgangsstønaden. Har du BSU konto så må du avslutte den og bruke de pengene før du får sosial hjelp, samme gjelder hvis du har andre sparekontoer med penger på. Så hvis du har mulighet for å låne av venner/familie så ville jeg ha gjort det sånn at du slipper å avslutte bsu kontoen. er visst vanskeligere å få bolig lån uten bsu konto har jeg hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå