abella Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Da er det i hus. Vil gjerne ha tips til hvordan dere pleier å tilberede de ulike delene av kjøttet. Småkjøtt går fort med, men jeg sliter litt mer med fantasien når det gjelder karbonadedeigen og biffene. Jeg synes karbonader og biffer på den tradisjonelle måten er litt kjedelig. Noen som har gode tips å dele?
Gjest irismor Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 En gammel hjemmesiden men like fullt gode oppskrifter :-) http://www.rogermisje.no/oppskrift.php?meny=9 Biffene bruker du jo kun som biff med godt tilbehør.
Snakkelittmeddeg Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Eneste tipset jeg har er: Inviterer du på middag så kommer jeg å prøvesmaker Hjort er så utrolig deilig *heldige du* =)))))
note Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Av karbonadedeigen lager vi karbonader med bacon. sper deigen med krmfløte, salt og pepper. Lager karbonader som vi surrer bacon rundt kantene (slik at stekeflatene er karbonade og baconen "bare" holder karbonadedeigen på plass). Serverers med poteter eller potetmos, saus, grønsaker stekt sopp. NAM
ellen-propellen Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Hjortekarbonader med kantareller i midten servert med soppstuing er digg:-) Sjømannsbiff,hvor biffen er brunet på hver side- så kokt i sausen i noen timer er fantastisk.
lille sprelle Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 kjøttdeig kan jo brukes til så mangt -pita -taco -pizza -pasta ..... Biffene blir aller best om du "svir dem" litt i panna et par min på hver side og deretter setter dem i stekeovnen.
Gjest Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Jeg lagerpølser. Noe av det beste jeg får. Skal finne frem oppskrift om du er intr. Vi damper pølsene og bruker ved siden av pinnekjøttet. Pølsene er også deilige speket. Ellers lager jeg kjøttkaker, og så skaver jeg kjøttet og bruker til å lage hjortegryter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå