Gå til innhold

Blir dere aldri overstadig beruset med barn i hus?Helt ærlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i rødvin.Mest pga smaken og litt pga alkoholens innvirkning på en stresset kropp.Hender det blir mer enn to små glass en fredagskveld etter ungene er lagt. Og jeg liker det. Er det bare DIB-politi her eller fins det mennesker som av og til lar seg rive med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med barn i hus kan vi ta ett glass eller to. Har vi besøk etter at ungene er i seng kan den ene ta noen flere glass, men ikke begge... Har ingen faste regler på det akkurat, da vi drikker lite, men er vel noe slik vi praktiserer.

Skrevet

Eer ikke aktuelt.. Nå drikker vi fint lite utenom når vi har besøk, og hvis ungene er hjemme blir det kun vin o.l. til maten, ikke slik at vi blir beruset. Totalt unødvendig å bli beruset med ungene hjemme, så avhengig av alkohol er vi heldigvis ikke.

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det..

Jeg vil ikke at barnet skal våkne, er utrygt osv for å så finne en mamma som ikke er seg selv.

Jeg er heller ikke så glad i å være overstadig beruset. Drikker heller ikke så masse. Hender jeg tar meg ett glass vin til en middag, men det merker man jo ikke så mye til.

Skrevet

Vi pleide å ta oss noen pils på kvelden etter ungen var i seng på en lørdag eller fredag, men aldri dritings, med tanke på om han skulle våkne eller trenge oss..

+ det er greit å være litt klar i pappen når man ikke kan sove lenge dagen derpå :P

Men når vi har barnepass så slår vi ut håret ;)

Skrevet

Helt ærlig?? Nei, ALDRI !!

Har hatt barn i 16 år, og venter nå nr.4. Kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har vært full uten at ungene har vært på overnatting hos mormoren sin!!

Jeg og min mann deler en sjelden gang en flaske vin.

Skrevet

nei jeg ekke glad i alkohol så jeg har aldri behov for å drikke. eneste gangene jeg drikker med barn i hus er når det er store selskap, for å være høffelig. men så er jeg uten barn annenhver helg og drikker meg full vel en gang i mnd da, skikkelig fyllafylla. men nå er jeg gravid igjen så nå er jeg totalt avholds (sier seg selv egentlig hehe)

Skrevet

Nei det har verken jeg eller min samboer gjort. Vi kommer heller aldri til å gjøre det, da det i mine øyne er helt hårreisende. Skal vi drikke overnatter barnet vårt hos besteforeldrene.

Skrevet

Definer overstadig beruset da? Det hender nok at jeg blir litt susen, men ikke drita når jeg sitter hjemme og drikker vin.

Jeg kommer jo hjem etter fest av og til, men da er jo meningen at barna skal sove :)

Jeg er nok en av de som syns at enkelte er litt vel hysteriske når det kommer til alkohol. Jeg tror at det beste man kan gjøre er å vise ungene at det går an å drikke vin til maten, og til og med bli småbrisen, og at man ikke trenger å drikke seg fra sans og samling for å nyte alkohol.

Skrevet

Vi deler ei flaske vin i ny og ne, men blir aldri beruset, og ihvertfall ikke overstadig, med ungene i hus. Egentlig drikker vi svært sjelden så mye at vi blir beruset i det hele tatt.

Skrevet

jeg har faktisk aldri gjort det. helt ærlig! og kommer nok heller ikke til å gjøre det. mine barn skal ikke ha mulighet til å se meg i beruset tilstand. jeg kan godt ta et glass vin eller en øl etter at barna har lagt seg men aldri såpass at jeg blir beruset.

hva jeg gjør når barna har blitt eldre, det vet jeg ikke, men for øyeblikket så blir jeg ikke revet med.

Skrevet

ALDRI!!

Jeg drikker aldri alkohol sammen med mine barn, uansett om de sover eller ei..

Har vokst opp med alkoholikerpappa og mener barn og alkohol ikke hører sammen..

Men om vi er alene kooooooser vi oss med vin..

Skrevet

Det har hendt at jeg har fått en kraftigere reaksjon på vinglasset enn forventet dersom jeg har vært veldig sliten den dagen, men det er noe jeg prøver å unngå. Elsker rødvin, men holder meg til et glass eller to. Hadde ikke vært morro dersom det skulle skjedd noe med jenta mi og jeg hadde møtt opp på legevakta smådrita..selv om sjansen for at det skjer er liten, så er den der.

Skrevet

Her så drikker vi fint lite, men i kveld har jeg faktisk tatt et par øl (husker ikke sist det var øl og ikke munkholm ;) ) og kjenner at to er greit, ville ikke drukket mer med tanke på at jeg da ville følt meg beruset og det vil jeg ikke være i hus med sønnen min. Og nei, vi har aldri blitt overstadig beruset med barn i hus og den gangen samboeren hadde vært ute så fikk han beskjed om å ligge på sofaen når han kom hjem. Var vel å merke når sønnen vår fremdeles lå på samme soverom som oss, hadde ikke vært så streng nå ;) Ellers så er sønnen vår på overnatting når vi skal ut og om vi skal ha ordentlig selskap/fest her så vil jeg også at han er hos besteforeldrene. Vi bor litt utenfor byen så blir lett til at vi kjører når vi er ute på noe.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn!

Har overhodet ingenting med å være DIB-politi å gjøre. Har å gjøre med at jeg aldri kommer til å la mine barn se meg overstadig beruset før de er i stand til å forstå hva som skjer, hvorfor jeg er det - og aller helst har flyttet hjemmefra og er gamle nok til selv å være det!

Skrevet

Diskuterte dette med samboer her om dagen.Barnas alder har (for oss) en del å si. Våre barn er to og seks.De sover stort sett bra.Jeg kan godt ta meg to-tre glass vin av og til. Selvfølgelig merker nok barna forskjell på meg men blir ikke påvirket på samme måte som på en fest, byen osv! Jeg velger å leve et liv som ivaretar meg og barna uten å påvirke sikkerheten.Skulle uhellet være ute benytter vi oss av 113 og egen bil-i verste fall ambulanse.

Skrevet

Kunne aldri fallt meg inn..

Men nå har det seg også sånn at jeg ikke liker alkoholsmaken, verken vin eller øl. Så hvis jeg først drikker, så går det fort ned, så jeg drikker kun på fest. Hadde sikkert tenkt annerledes hadde jeg likt å sitte og kose meg med vin på kveldene. Men jeg syns det er lite sjarmerende med fulle foreldre som har barna hjemme.. Jeg dømmer ikke noen, enhver bestemmer over seg selv, men jeg ville ikke gjort det selv.

Skrevet

Jo HI!

Det gjør vi, begge to!

Jeg tar gjerne et par tre glas vin og mannen min et par tre pils en fredag eller en lørdag.

Det hender at vi har besøk av svigersøster og sambo gjerne lørdag kveld noen ganger, da blir det både vin og pils på alle, da spiller vi TP, cluedo, buzz, singstar eller slike spill. Vi klarer alikevell å holde oss så på matta begge to at vi kan drikke/ feste "litt" uten at det skulle være krise hvis det skulle skje noe...

Har en følelse at BIM-damer er litt vel... hmmm... "perfekte"....!

Skrevet

Hm...nå måtte jeg virkelig tenke etter:-)

Jeg kan huske en gang jeg følte meg beruset, altså ikke hundre prosent meg selv, og jeg syns ikke det føltes naturlig med barn i hus. det. Det kommer mest sannsynlig ikke til å skje igjen;-)

Skrevet

Nei, aldri! Har jeg aldri behov for, eller samvittighet til.

Skrevet

Nei. Og er jeg på fest sover jeg på gjesterommet, i fall ungene kommer over i vår seng i løpet av natten. Det gjør mannen min også. Et par glass er greit, men er aldri full når ungene er hjemme.

Skrevet

Nei, aldri overstadig beruset med barn i huset! Kan ha fester her på kveldene (en sjelden gang), men en av oss er alltid edru og har ansvaret for barnet. Har ved noe få tilfeller tatt ett glass vin hvis det er min tur å passe barnet, men kunne aldri tatt noe mer uten barnevakt.

Syns fulle folk var veldig skremmende når jeg vokste opp, uansett om de var kjente eller ikke og vil ikke skremme egne barn.

Har man fått barn skal man ta ansvar for de til de er i stand til å ta ansvar for seg selv. Er man ikke i stand til å ta vare på barnet selv, så finner man andre som kan gjøre det!

Skrevet

Hånda på hjertet: ALDRI!

Jeg har en grense på 1 øl, evt 1 glass vin når barna er hjemme.

Mine foreldre drakk aldri rundt oss barna i oppveksten, og det satte jeg alltid stor pris på. Husker at jeg syntes andre voksne ble utrolig kvalme når de skulle være ekstra koselige og hjertelige med meg. De trengte ikke å være fulle, de trengte bare å ha tatt noen drinker. Jeg merket forandringen i oppførselen med en gang, og likte det IKKE.

Derfor drikker jeg ikke rundt barna mine.

Skrevet

Ikke overstadig, men kan godt bli brisen. Men ikke mer enn at vi blir helt klar i toppen om noe skulle skje :)

Har også et par vennepar på besøk innimellom der vi koser oss med god mat og drikke og spiller spill - mens ungene sover søtt. Men også da drikker vi ikke mer enn vi kan tåle.

Mine foreldre har alltid drukket vin eller tatt seg noen øl i ny og ne da jeg vokste opp. Men så dem ikke full før jeg var godt voksen ;)

Tror vi har et "sunt" forhold til alkohol.

Når dette er sagt så må jeg si jeg ble sjokkert da jeg leste om feriefylla (foreldre med barn i syden). Fikk helt vondt i hjertet da jeg leste om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...