Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om hjelp t vask å hus. Spurte om pris, men d va opp t meg. Hva e vanlig? Jeg rydder alt rot fra golv, så d blir lettere å gjennomføre vasking. Er 98 m2 . Pris pr time? U skatt

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betaler vår vaskehjelp 500 kroner gangen. Hun krevde egentlig 150 kr timen. Jeg har det allminnelig ryddig, hun støvsuger, vasker og tørker støv. bruker 3-4 timer ca. Vi har tre etasjer, og til sammen ca 120 kvadrat. Storfornøyd.

Skrevet

Vi betaler 130 per time. Vaskehjelpen har selv valgt å få betalingen ikke-hvitt - vi var i utgangspunktet innstilt på hvitt.Hun har selv valgt å få betalingen ikke-hvitt - vi var i utgangspunktet innstilt på hvitt.

Hun støvsuger og vasker gulv, tørker støv, tar de to badene og ellers annet dersom vi avtaler det (vindu etc.).

Har 125 kvadratmeter, hun bruker ca tre timer. Vi rydder alt på forhånd.

Skrevet

...ble litt kluss med klipping og liming der... ;)

Og ja - vi er kjempefornøyde vi også!

Skrevet

jeg forstår ikke helt hvordan dere kan stå for å betale mennesker svart.

Skrevet

Er ikke noe å stå for når vaskehjelpen faktisk insisterte...

Presser man dem til det er saken en helt annen, derimot.

Skrevet

så du er helt fri for ansvar?

Skrevet

God jul til deg også, Pinnekjøttmannen.

Håper den blir koselig!

(Jeg orker ikke krangle om noe sånt med en jeg ikke kjenner, og som ikke kjenner meg.Jeg orker faktisk ikke å krangle med noen, egentlig. Ikke den voksne vaskedamen som kommer til oss av egen, fri vilje to ganger i måneden heller. Og som selv har bestemt hvordan hun vil legge opp sitt yrkesaktive liv.)

Skrevet

du vet det heter kranglesiden?

men jeg håper selvsakt at du også får en fin jul, selv om du ikke tar ansvar for de som jobber for deg

Skrevet

The Lammekjøttmann, ten points from Syden.

Skrevet

hehe... apropo syden. har du lest boken til are kalvø? den om syden?

den er helt fantastisk morsom, du kommer til å le i timesvis. anbefalles på lydbok

Skrevet

Med andre ord; "Har du hørt boken ....?"

Og ja, jeg tror jeg leste den for lenge siden. Akkurat nå bør jeg lese fem sykepleierbøker, de kosta tross alt flesk. Faen at ikke de kom som lydbok!

Skrevet

hehe... jeg tar selvkritikk på den :D

fem sykepleierbøker? skal du bli sykepleier? eller har arbeidsmiljøet påvirket deg så mye?

Skrevet

Det er detta tunge miljøet, veit du. Går under huden påræ!

Skrevet

haha... jeg må si at jeg liker det!

Gjest cunning stunts
Skrevet

Nei, selvsagt orker du ikke å gå inn på en diskusjon om moralen i å holde andre nede. Gud forby at man i disse juletider skulle tenke på andre. Enda fjernere er det å forestille seg at du selv antakelig er godt forspent med pensjonsrettigheter, rettigheter ved sykefravær og jevnt over et trygt inntektsbasert liv - herrejesus, må vi tenke på sånt nå da vi egentlig bare vil ha julevaska unna før vi handler videre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...