Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Ble litt inspirert av "bleiehamstringsdama" må jeg si, så da ble jeg litt nysgjerrig på hvor store unger på snart to faktisk er? (ikke sånn de tydeligvis skal være...) Her i huset veier snuppa på 22 mnd knappe 10 kg. Vi er fremdeles på 4'er bleier og hun bruker klær fra 74-92 Har tatt fram ulltøyet fra i fjor, og det passer helt supert i år også! Klesmessig er hun fryktelig billig i drift - GENIALT
It's all about me Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Da hun var 10 kg veide hun rundt 10kg, brukte str 5 i bleier (10-14kg), str 92 i klær. Ulltøyet fra ifjor passer også fremdeles, men det er fordi jeg kjøper det litt stort så det skal vare 2 sesonger.
hettinettifletti Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 21 mnd og veier ca 10,5 kg, ikke store karen...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Størstejenta mi er ei lita flis, og veide ikke mer enn 10,4 kg da hun var 22 mnd gammel, 85 cm lang. Bruker stort sett str 86 i klær nå (2 år gammel), men ulltøy fra i fjor i str 80 passer fortsatt, samt Reimadresser og noen bodyer/ gensere også. Billig i drift ja;)
Babyønske �� Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Min er 22 mnd om noen dager, og er egentlig ganske liten. Han har vokst lite hele det siste året. Han spiste så og si ingenting(bortsett fra morsmelk) fra han var 8-12 mnd, og jeg tror det er noe som henger igjen der. Fra 1 år har han spist relativt bra, men har lange perioder med dårlig matlyst innimellom. Han er ca 82 cm, og veier ca 11 kg nå. Bruker hovedsaklig str 80 i klær, men har så smått begynt å bruke 86 i bodyer, bukser passer best i 80. Her passer også alle vinterklær fra forrige vinter :-) Er ikke så lenge siden vi begynte med str 5 i bleier. Pampers blir litt stort enda, Libero passer greit. En nabodame passet forresten en gutt som ble 2 nå i oktober, og han var faktisk lavere enn min gutt. Greit å se at det er flere småvokste :-). Syns det er greit de ikke er så store også da, de vil jo gjerne bæres innimellom, og det kan fort bli tungt.
Ranveig R Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 Lille var 10,6 kg og ca 87 cm då ho var 22 mnd. Gjennomsnittleg lang, men tynn. Ho brukte str 4 i bleier fram til bleieslutt ved 2 år og 3 mnd. Broren var 12 kg og 87 cm ved 24 mnd.
StorkeMammaen Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Min gutt er stor. 22 mnd 95 lang 15 kg Bruker 6 i Liberobleier og 5 i Pampers Active Han er ikke billig i drift og det har vært et stort problem med lite penger og han stadig vokser fra klærne. Bruker 104 nå, og brukte 86 i fjor høst.. Tenker hele tiden at nå må det vel bremse opp litt, så klærne rekker å bli slitt, men det lar vente på seg!
tomat15 Skrevet 6. november 2010 #8 Skrevet 6. november 2010 Frøkna vår på 22 mnd veier 11 kg og er 90 cm høy. Hun er lang og slank. Vi har nettopp byttet til str 5 i bleier. Fra i sommer til nå har hun vokst fra str 19 til 24 i sko, så hun er ikke billig i drift. Har kjøpt nye sko ca hver mnd. Siden små barn bør ha greie sko har hun hatt et sko budsjett på omtrent 4000 kroner. Heldigvis kan hun arve ulltøy etter storebror, men må ærlig innrømme at vi har lagt litt penger i det også da vi gjerne må kjøpe noe som er i litt mer "feminine" farger;-)
Gjøkeredet③ Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 Min gutt på rett over 22 mnd er rundt 86 høy og veier ca 12 kilo. Vi bruker fremdeles str 4 i pampers (svømmer bokstavlig talt i str 5) Men det passer egentlig veldig greit, for lillebror på 6 mnd bruker samme str )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå