Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 jeg har sett her flere ganger: "tar dere dere 1-2 glass vin en lørdagskveld? tenk om barnet blir syk og må kjøres til sykehus, så uansvarlig". Hva tenker dere om oss foreldre som er ukjørbare 100% av tiden fordi vi ikke har tatt lappen?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Tenker ikke annet enn at det må være litt tungvint.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Jeg er alenemor uten lappen! Skummelt!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Jeg tenker likt som hun andre her, at det må være forferdelig tungvint. Lurer på hva jeg hadde gjort hvis jeg ikke hadde hatt lappen:) Når det kommer til at det kan skje noe med barnet, så har man stort sett alltid nabo eller taxi i nærheten. Og er det noe alvorlig kan man alltids ringe nødtelefonen, så omsorgssvikt er det nok ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 haha jeg er også alenemor uten lappen. men jeg drikker aldri på lørdagskveldene da, men kanke kjøre uansett. men uansett, har tatt trafikalt grunnkurs nå. håper å få lappen innen april:) satt meg det som mål. pappa skal øvelseskjøre en hel masse med meg og med guttungen i baksetet. dette blir spennende
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 jeg har ikke lappen!!går fint det....har sykkelvogn så di to minste sitter i på vei til skole å barnehage.bak på den er det og plass til handleposer....det er klart at det er litt tungvint for meg spes når det regner å blåser som verst ute!!men jeg holder meg i form å det er jo fint )
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 21.37 her. Wow, sprek du da:) En gjør seg jo veldig avhengig av bil, så hvis en ikke er vant med å ha bil, så klarer en seg jo uten Bra for miljøet også
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 Anonym 21:40 Jeg har også tatt trafikalt grunnkurs nå, og er såvidt i gang med å øvelseskjøre med min kjære pappa Men kommer liksom ikke ordentlig i gang. Har kjørt 5-6 ganger, endel lange turer også. Men kommer ikke skikkelig inn i det Har såå lyst til å få førerkort innen sommeren igjen.. Er du motivert?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Hva med dem som har lappen, men ikke disponerer bil?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #12 Skrevet 5. november 2010 Jeg har heller ikke lappen (heldigvis har mannen min det). Jeg tenker at jeg er en god nok mamma likevel :-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #13 Skrevet 5. november 2010 Gode mennesker som andre. PÅ TRYNE DEBAT
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #14 Skrevet 5. november 2010 Av alle de hundresvis av foreldre jeg kjenner vet jeg bare om en som ikke kjører og hun har tilkalt ambulansen opptil flere ganger for små ualvorlige ting. Det er ikke nok til å danne meg et generelt oppfatning av gruppen "foreldre som ikke kjører", men tenker nok at det hadde vært lurest at akkurat denne damen enten gadd å betale drosje, eller tok seg førerkort. Tenker at det er endel unge foreldre som ikke kjører enda, men det lærer de nok etterhvert. Når det gjelder vin så drikker både jeg og mannen stadig vekk vin om kvelden. Skjer det noe får vi ta drosje (eller gå, da vi bor 5 min gange fra sykehuset).
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #15 Skrevet 5. november 2010 Jeg har heller ikke lappen, men samboeren min har heldigvis. Ikke for det, han var sengeliggende i nesten 1 år pga ryggen, og jeg trillet småen i bhg og busset til og fra matbutikken. Var slitsomt til tider, ja, men det gikk :-) (Og da samboeren min ble frisk og begynte å kjøre poden i bhg osv, gikk jeg opp 2 buksestr....men det er en annen sak) Tok trafikalt grunnkurs for 3,5 år siden, har ennå ikke begynt å øvelseskjøre..... Skamme seg!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #16 Skrevet 5. november 2010 anonym 2140 her. jeg tok grunnkurset denne uken og må da ta mørkekjøring før jeg får lov å øvelseskjøre. skal ta det denne uken. og dagen etter skal jeg ta teoriprøven. så skal jeg øverlseskjøre masse med en gang jeg får beviset søsteren min tok det nettopp, hun øvelseskjørte med pappa og fikk lappen kjapt. pappa elsker å kjøre så han kjører gjerne turer. jeg er kjempemotivert er du? har en liten i magen nå, som kommer i juni så har veldig lysst å få lappen før det
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #17 Skrevet 5. november 2010 Tenker at det må jo være litt tungvint til tider, som f.eks når dere skal handle mat til uka, levere i barnehagen for så å gå på jobb osv. Å ta et glass på en lørdagskveld er ikke omsorgssvikt! Vi har kort vei til sykehuset så enten hadde jeg sprunget med ham bort eller så hadde jeg tilkalt amulanse. Men tenker ikke noe om dere sånn sett, vet selv hvordan det er å ikke ha lappen.....ganske tungvint ja.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #18 Skrevet 5. november 2010 Jeg har to venninner med familie der hverken mor eller far har lappen og jeg ser at det er tungvindt. De er veldig avhengig av andre for å få det til å gå rundt. Blir kjørt av andre eller tar taxi for å handle mat. Barna må alltid sitte på med andre for å komme seg til aktiviteter. >Må alltid hentes og bringes om vi skal ut på noe sosialt. Synes det er urettferdig ovenfor alle de som må drasse på deres unger fordi de selv ikke kan kjøre. Ja, og så er det sikkert slitsomt og slikt, men det er jo bare til å ta lappen. Spandere på seg de pengene og få tatt den..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #19 Skrevet 5. november 2010 ikke alle som tør å kjøre vettu. å kjøre bil er ikke en naturlig ting. tenk litt på det.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #20 Skrevet 5. november 2010 Tenker vel ikke noe spesielt. Men er veldig glad jeg har lappen selv! Bor landlig til med avstander til det meste, så er mest praktisk slik
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #21 Skrevet 5. november 2010 Hahaha...å sitte på dataen er heller ingen naturlig ting. Tenk over det. Snakker du i telefonen? Ser du på TV? Bruker du vaskemaskin? Hvis argumentet ditt virkelig er at å gjøre bil ikke er en naturlig ting synes jeg du skal logge deg av PC en med en gang, ta av deg klærna og flytte ut i skogen. Man tilpasser seg den verden man lever i, og jo, i Norge, i 2010, er det en naturlig ting å kjøre bil. På lik linje med de andre tingene jeg nevnte.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #22 Skrevet 5. november 2010 Hvis man bor sentralt der det er et ok kollektivt tilbud så har jeg ingen tanker om det... En ting jeg stusser på er de som ikke har førekort og skal bosette seg midt i skogen, der bussen kommer to ganger om dagen- type sted. De er jo totalt avhengig av at noen kan kjøre og hente.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #23 Skrevet 5. november 2010 du vet, å kjøre er litt mer risikabelt enn å sitte på pcn. jeg er ikke redd for å kjøre bil, men folk som er redd for det må da få lov å kjøre bil. folk som er redd for å kjøre (les være sjåfør) må da få slippe det
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #24 Skrevet 5. november 2010 *hvisker* HI prøver å poengtere noe, ikke lage en seriøs debatt
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #25 Skrevet 5. november 2010 Jeg tenker at det er svindyrt å ta lappen, å ikke minst urimelig dyrt å ha bil!!! Jeg er en av dem som faktisk er redd for å kjøre. Jeg gjør det minst mulig og bare når det er høyst nødvendig. Jeg kan ikke kjøre fordi jeg skal levere barnet i bhg, men kun vis jeg har noen til å presse meg. Vil si jeg er en flink sjåfør tross alt, men har angst for å være herre over noe som kan utsette andre for fare rett å slett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå