Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Jeg har alltid hatt et skeptisk forhold til facebook, men noen ganger føler man et press fra alle mulige hold om at man burde være der, være 'sosial' på facebook. Til og med media presiserer at de mest sosiale menneskene er de som henger på facebook (stemmer dette...?). Nå har jeg prøvd igjen, å være aktiv på fb. Problemet er at jeg henger meg opp i hvor mye og hva slags respons jeg får fra andre. For lite kommentarer og 'liker' er flaut. Alle ser jo hvor få som enser statusen min da! Jeg la ut feriebilder for en stund siden, men nesten ingen kommenterte bildene... sårer litt faktisk. Og jeg kan bruke lang tid på å finne på en vittig kommentar til noe. Ganske slitsomt... Er jeg helt på bærtur som synes fb er så vanskelig? Ingen andre som sliter litt med fb-bruk? Og er det hele verdt det?? Er jeg et sosialt utskudd hvis jeg slutter å være der?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Jeg er en ivrig FB bruker selv, og føler at det har gitt meg ganske mye. Har tatt opp kontakten igjen med gamle klassekamerater, har fått nye venner fra hele verden (gjennom spill som Farmville) og kan holde meg oppdatert på hva som skjer med venner og familie som bor i utlandet. Så jeg er en av de som liker FB godt. Men jeg tenker at du absolutt ikke er et sosial utskudd hvis du ikke takler FB. Det er opp til hver enkelt hvor mye tid man gidder å bruke der, og ser at det varierer veldig blant mine venner også hvor mye de er der. Noen kommer med statusoppdateringer for hver minste ting, mens andre kanskje titter innom en gang i mnd. Så tenker at hvis ikke det er noe for deg, så bare dropp det:)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 å,godt og høre at andre har det som meg. Synst d er litt slitsomt ja. Men litt tidsfordriv og følge med på de andre der inne. Men er ikke særlig aktiv selv. Føler også at når jeg først skriver noe så er d så få som kommenterer. Er flaut ja..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 hehe, ikke ta fb så seriøst. er jo bare å kommentere om man vi, chatte litt, se på bilder til hverandre og ha det moro. lite tips: jobb mer med selvtilitten så blir du ikke såret om du ikke får kommentarer.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Vet du, jeg orker ikke lage meg en profil jeg. Ser for meg at jeg blir sittende foran skjermen for å svare venner og bekjente og venner av venner og gamle kjærester, filletanter osv
Gjest Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Synes FB er kjedelig så jeg deaktiverte kontoen.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Jeg er av prinsipp ikke på fjesboka. de som kjenner meg, tar kontakt med meg om de vil meg noe. Jeg er tilgjengelig på telefon og mail. Gamle kjenninger fra skoletiden er ikke så viktig for meg. Jeg har holdt kontakten med noen få og de har jeg kontakt med på telefon og mail..... Jeg føler meg overhode ikke utestengt sosialt av den grunn! De fleste jeg kjenner har vært "frelst" en stund og så funnet det ganske slitsomt ettersom folk fra barneskolen osv kanskje har et annet kontaktbehov enn de selv har.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Jeg er ganske ensom og har ikke et spesielt sosialt liv. Er endel på FB men oppdaterer ikke statusen min e.l Det blir bare tidsfordriv. Ville heller hatt en jobb.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #9 Skrevet 5. november 2010 Tja, noen folk nektet jo å ha mobiltelefoner da de kom ut også.. Var jo så "slitsomt"... Tipper du er godt oppi årene..? Nye triks kan ikke læres en gammel hund, vettu.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 Ja, det er jo et problem hvis dere synes det er slitsomt med for mye mas fra perifere bekjentskaper. Det jeg sliter med er at hele verden skal se hvor lite respons jeg får på livet mitt fra andre. Jeg virker jo helt Vera Venneløs på facebook.. I real life har jeg passelig med venner og et ganske rikt og givende sosialt liv. Men jeg får det ikke til å funke på fb! Men som sagt, når 'alle' andre bretter ut livet sitt på facebook, så føler man et visst forventningspress. Skjønner ikke hvorfor dette skal plage meg sånn... HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Hehe, joda, jeg er jo hele 28 år gammel Nei, sliter ikke med andre aspekter av den digitale tidsalder. Kun fb... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå