Gå til innhold

Ehh.. Skal jeg liksom takke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg takke og skryte av mannen min for at han harstøvsuget huset(jeg spurte i går kveld om han kunne gjøre det i dag) ?

Han ble sur da jeg ikke kommenterte hvor flink han hadde vært.. Han har fri hele dagen, så det var vel det minste han kunne gjøre..

Ingen skryter av meg når jeg hver dag tømmer og fyller oppvaskmaskinen, eller for at klærne blir vasket, hengt opp, lagt sammen og lagt i skapet.. Eller når jeg vasker vinduer, gulv, bad, tørker støv..osv osv..

Skryter dere av mannen deres når de gjør husarbeid, og får dere skryt når dere gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så vanskelig å skryte av han da? Gjør det så er problemet løst. Menn trenger en klapp på skuldren (selv om vi mener de ikke fortjener det).

Skrevet

Mener du det seriøst? Bor ikke mannen i huset, og skitner til sånn at det må støvsuges da? Blir jo aldri likestilling med den innstillingen du har..

Skrevet

Han har jo ikke vært flink. Du kan heller si at du er glad for at han støvsugde. Men en gang holder ikke til skryt...

Skrevet

For å si det brutalt, kan man velge mellom likestilling og skilsmisse. Mannen trenger ros for å ha ryddet på kjøkkenbenken.

Skrevet

Min mann gir meg ros når jeg har vært "flink" i huset og da gir jeg jo det når han har gjort noe..

Skrevet

Takke, nikke, bukke, neie og en real BJ!

Skrevet

gi han ros da, også be om skryt du også hver gang du gjør noe. kanskje det går opp et lite lys for han da ;)

Skrevet

Jeg skryter den sjeldne gangen han gjør noe, selv om det byr meg i mot!

D er en selvfølge d er jo d, at han skal gjøre litt han også.. Men jeg vet at ved å skryte så blir han motivert til å gjøre det en annen gang også :)

Skrevet

Nå har vi det veldig bra sammen, så jeg tror ikke det blir skillsmisse av at jeg ikke skrøt av ham i dag pga støvsugingen.

Jeg sier ofte at jeg syns han er flink, skryter når han legger lister og vasker dassen og sånt, men tenkte ikke på det i dag..

Skrevet

Vi takker gjerne hverandre/gir ros for at ting blir gjort hjemme. Jeg synes det er koselig å gjøre. Viser at vi setter pris på hverandre :-)

Skrevet

ha ha, husker jeg skrev et innlegg for en stund siden hvor jeg klagde litt på måten min kjære vasket gulvet på (skvatt litt vann her og der og dyttet litt rundt på skitten med en langkost).

Fikk skikkelig kjeft fordi jeg kunne da ikke klage på en mann som faktisk vasket gulvet, sånn helt uten videre.

Skrevet

Hehe.. Ja, jeg må nok stå til tjeneste i dag, herregud, en mann som STØVSUGER!!.. :o

Skrevet

Jada, vi roser hverandre vi også, men ikke så mye for sånne hverdagslige ting som å dra støvsugeren over gulvet, det burde være en selvfølge at han gjør det når han er hjemme! Han jobber borte i 4-5 uker, og da har jeg ALT ansvaret for husarbeid, så når han er hjemme 4-5 uker, så syns jeg ikke det er så mye å forlange at han kan støvsuge sånn at jeg kan vaske når jeg kom hjem fra jobb! :)

Skrevet

Jeg vil at mannen min skal takke meg for den gode jobben jeg gjør hjemme så da skryter jeg av han også.

Liker ikke alle litt takknemlighet og skryt?

Skrevet

Hmm..når jeg vasker og støvesuger, og mannen kommer hjem fra jobb og legger merke til det får jeg iallefall masse skryt. Jeg skryter av han også.

Jeg synes det er en merkelig ting å ikke kommentere.

Skrevet

Gubben min er prikk lik. Jeg gjør 90% av husarbeidet og forventer ikke noe takk eller skryt for det. Mens når gubben gjør en liten ting som han faktisk må få beskjed om å gjøre, så blir han sur vis jeg ikke påpeker dette med "tusen takk for at du tok ut søpla eller tok ut av oppvaskmaskinen".

Han sier at han blir mer motivert til å gjøre husarbeid vis jeg skryter av han. Vel jeg prøvde ut dette en periode, tror dere han gjorde mer husarbeid? Ehhh nei... så det å skryte av han hjelper ikke.

Men som jeg har sagt til han så hvor mer han later seg i sofaen og jeg må gjøre mesteparten, hvor mer sliten blir jeg på kvelden, ergo det går utover sengekosen. Når jeg minner han på dette så får han ofte fart på ræva si, men det er synd det skal være slik. Føler nesten som om at jeg bruker sex for at han skal gjøre husarbeid. Blir jo helt feil egentlig.

Skrevet

Ikke takke, men si at du synes at han har gjordt en bra jobb.

Det kan kanskje oppmuntre han til å gjøre mer?

Men aldri si takk for at han "hjelper til". Det husker jeg fikk min mor til å tenne på alle pluggene, når pappa sa: "skal jeg hjelpe deg?" De jobbet fulltid begge to og når han sa det lå det i ordene at husarbeidet egentlig var hennes jobb og at han var snill som "kunne hjelpe til".

Skrevet

Nei, det er vel han som skal takke:-), utakknemlige menn finnes alle steder også hos deg HI

Skrevet

Jeg tenkte rett og slett ikke på t dette var noe å takke og skryte for, og det var ikke det første jeg la merke til når jeg kom hjem..

Vi er egentlig flink til å sette pris på hverandre i hverdagen, men jeg syns at det blir litt "dulling" å skulle skryte fordi mannen gjør noe hjemme.. Er vi virkelig ikke kommet lenger i 2010?

Skrevet

Han er egentlig ikke utakknemlig, jeg forventer ikke takk for at jeg gjør husarbeid, det er noe jeg syns er koselig, liker å holde det rent og ryddig i hjemmet vårt, deilig når det er gjort, og vi kan sette oss ned med et glass vin og slappe av sammen! :)

Skrevet

Her er vi stort sett flinke til å rose hverandre når en av oss har gjort noe den andre setter pris på. (Altså ikke hele tiden, men ofte nok) Om det er at han har ordna og styrt med noe ute eller jeg har vaska hele huset. Jepp, her er det slik at jeg stort sett gjør alt inne og han alt ute, men når vi bodde i leilighet og ikke hadde noe utvendigs å var det 50/50 likt på alt husarbeid. Ellers kan jeg komme hjem til støvsuga hus hvis jeg har sendt en melding tidligere på dagen om at jeg får besøk av ei venninne etter jobb og det setter jeg stor pris på :) han kommer også å sier at nå var det fint her, eller nå luktet det godt når jeg har vaska hus - ikke så mye som skal til :) Men må si at jeg kjenner litt til følesen din - hadde det slik med eksen, hver minste ting han gjorde måtte han ha ros for.

Skrevet

Dette problemet har vi også ofte hjemme hos oss. Og jeg har en mann som bidrar med halvparten av husarbeidet....

Men poenget er at han har vokst opp med ros! Han er vant til å få ros for alt han gjør som er positivt. Og det har satt seg i ryggmargen.

Så han forventer ros hver gang han gjør noe hjemme. Siden han gjør ca halvparten sier det seg selv at dette blir litt i overkant for meg. Han påstår at det handler om å bli sett, satt pris på osv... Vi har hatt noen diskusjoner om dette kan jeg si...

Arghh.. Jeg forbanner svigermor som oppdro barna sine med ros for positiv adferd. Hjemme hos meg er jeg vant til at det er en selvfølge at alle bidrar. Så nå gjelder det å unngå at mannen overfører denne uvanen til barna våres. Det er dessverre veldig "in" å oppdra barna sine på denne måten.

Skrevet

Her i huset er det jeg som gjør alt husarbeid. Og det gjør meg ingenting, for han ordner alt med bilene, skogen og hagen rundt huset. Ganske mye jobb ute også, så hos oss har det bare blitt sånn.

Veldig deilig å slippe krangling om oppvask og støvsuging. Vi hjelper selvfølgelig hverandre innimellom og da sier vi faktisk takk til hverandre.

Skrevet

Jeg skryter over alt husarbeid samboeren min gjør jeg. Det koster ikke meg noe å vise han at jeg setter pris på det han gjør selv om det burde være en selvfølge at han gjør det. Merker selv at jeg blir mer motivert av litt ros:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...