Gå til innhold

Noen fra Vigeland (sør audnedal) her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått muligheten til å overta ett hus der og er veldig usikker. Jeg vet veldig lite om stedet.

 

Jeg har barn på fire og to år. Kjenner ingen der men har ei venninne ikke så langt unna. Er det bra barnehager der? Hvordan er det med fritidsaktiviteter for barn og voksne? Hvordan er skolene? Hvor er det "bra" å bo?Jeg lurer igrunnen på alt om dette stedet så fint om noen kan svare. Det lille jeg vet er ikke så positivt så håpte kanskje at noen kunne hjelpe meg å finne positive ting. Vi har klausul på huset at vi må bo der minst 5 år hvis vi vil overta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor noen km fra sentrum og syns det er et flott sted å bo. Vi har flotte barnehager, to nystartet i høst og to veletablerte. Mye positivt å si om personal og fasiliteter. - Og full dekning. Av fritidsaktiviteter er det et veldrevet idrettslag med barneidrett, håndball, fotball og friidrett. Det er korvirksomhet og brass, det er stort speiderarbeid for barn fra 5.klasse og oppover til tjueårene. Det er rikeslig av kristelig arbeid i regi av kirke og frimenigheter.

Vigeland har nytt kulturhus med bibliotek og museum. Det er tre barneskoler i kommunen og en ungdomsskole ved siden av barneskolen på Vigeland.

Hvor ligger huset dere evt. skal overta? Ikke lett å si noe om hvor det er "bra" å bo, for det kommer vel an på hvordan man liker å ha det. Vigeland er et forholdsvis lite sted hvor man har god mulighet for å engasjere seg i nærmiljøet og menneskene. Vet ikke hva du har hørt av negativ omtale, men noe er det vel alle steder. Lykke til i prosessen - og kanskje vi sees :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg husker ikke helt hva det stedet het men tror det var et sted som het Foss hvis det er noe som heter dette.

 

Jeg er fra en by og tenker meg at det kan bli ganske tett i en bygd men er villig til å prøve. Jeg har også hørt at kommunen har dårlig råd og at det er veldig mange arbeidsledige og sosialklienter i ung alder. Dette vet jeg jo ikke om stemmer men det er noe som skremmer meg. Her jeg bor nå jobber alle vennen mine og har samme arbeidsmoral som meg selv. Ellers har jeg ikke hørt så mye men det er vel som du sier noe med alle steder. Kanskje vi sees ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venninne som bodde på Vigeland noen år og det var ihvertfall ikke tett der hun bodde så det er nok varierende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen har dårlig råd,- er på lista for "styring". De jobber nå med sparetiltak og er politikerne diskuterer hva som er best, - eiendomsskatt eller nedleggelse av den ene barneskolen... Dette er jo selvfølgelig forkortet versjon av problemstillingen :-)

Det stemmer nok også at det er mange unge uføre,- og sosialklienter. Årsaken til det er sikkert mangfoldig og jeg kjenner den ikke. Mine venner er også yrkesaktive, bortsett fra noen som har valgt å jobbe hjemme i tiden barna er små. Det er mye deltidsjobber., men arbeidsmoralen blir ikke lavere av den grunn tror jeg.

Vet ikke hvilket yrke du er i, men her er det muligheter for ulike jobber, det er jeg sikker på!

Skal dere flytte langt, slik at det blir aktuelt å skifte arbeidssted også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...