Gå til innhold

Svangerskapskontroller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er poenget med så mange? Er virkelig et svangerskap blitt et så stort prosjekt at ALLE må på disse kontrollene? Jada, vet det er frivillig, men samfunnet forventer dessverre at man går på disse kontrollene. Jeg syns kontrollene bare er et ork.

Har for øvrig full forståelse for at det er behov for disse kontrollene for dem som sliter med ulike plager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du det er et ork å få svar på om babyen i magen har det fint og at alt er bra hos deg også? Merkelig. Høres ut som om du ikke er glad for å være gravid. Jeg er glad vi har skikkelig oppfølging her til lands

Skrevet

På begynnelsen synes jeg nesten det gikk for lang tid mellom hver kontroll. Det var så utrolig koselig (og ikke minst spennende) å høre hjerteslagene og vite at alt stod bra til med den lille.

Så jeg synes ikke det var noe ork med disse kontrollene:)

Skrevet

Jeg er i aller høyeste glad for å være gravid, det har ingenting med saken å gjøre. At jeg ikke er så hysterisk som mange andre har sikkert mye med saken å gjøre. Uansett så føler jeg at jeg bruker opp legens og egen tid på sånne kontroller. Har jo aldri noen spm eller noe, så er jo bare for å veie og ta tisseprøve og livmorsmål jeg er der. Men dette er meg da. Sikkert fint og flott for alle andre. ;) Og så lenge jeg kjenner liv kan jeg ikke tro annet enn at babyen har det fint. Trenger ikke lege for å stadfeste det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...