Gå til innhold

Hmmm... dette har jeg ALDRI hørt om..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er høygravid med nr.4, og lurer nå på om noen har vært bort i det samme..??..

Jeg har alltid vært godt over middels interessert i svangerskap, fødsler og babyer, og etter all lesing, etter all tid på BiM, alle tv-program, alle venner, 20års erfaring og 3 egne barn, så trodde jeg at jeg hadde hørt om det meste, men nei...

I dette svangerskapet har jeg opplevd ikke bare EN, men TO helt nye ting!! (nytt for meg altså...)

Mulig jeg har hørt om det i fjern fortid eller lest fort, men kan ikke huske det iallefall.

De to tingene er;

1. På UL i uke 18 ble det oppdaget at jeg hadde et amnioband i livmoren. Har jeg aldri hørt om!! Mitt lå ikke i veien for babyen, og har nå forsvunnet/slitnet.

Det morsomme er jo at "Grey's Anatomy" handlet om dette for et par uker siden... hehe..

2. På UL i går, uke 34/vekstkontroll, fikk jeg vite at jeg har en biplacenta. Ikke hørt om det heller jeg. Morkaken har på en måte "delt" seg, men henger godt sammen, slik at en del er foran og en liten del er bak i livmoren.

Mye rart gitt.. :))

Noen som har opplevd lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke minst har du pregnant princess syndrome..

Skrevet

Ka va det svaret 20.04????

Skrevet

Jeg hadde to sammenvokste morkaker, så mest sannsynlig hadde jeg abortert tvillingen til datteren min ganske tidlig, sa jordmoren. Det var visstnok ikke så uvanlig.

Skrevet

Jeg har ikke mistet, biplacentaen er kommet pga måten livmoren har vokst på. Dvs hadde en helt vanlig morkake på fremveggen først, som har blitt "forstrukket" rundt bak... hehe..

Ikke farlig så lenge delene har god gjennomstrømming, men kan være litt større fare for at ikke hele morkaken kommer ut etter fødsel. Men det passer de jo spesielt på når de vet om det da :)

Skrevet

Jeg har hørt om biplacenta, men ikke amnioband.

Skrevet

er det ikke sånnt som kan skje når man har vært gravid flere ganger før?

Skrevet

Jeg oppdager stadig ting jeg ikke kan spise:)

-andregangsgravid med flere førstegangsgravide venninner som er oppdaterte.

Men de tilstandende du beskriver har jeg ikke hørt om før.

Mulig ULapparatene er bedre nå og de på denne måten kan se dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...