Gå til innhold

Når fikk dere første legetime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte legekontoret dagen etter jeg var gravid, for jeg minns å huske med førstemann at man skulle ringe legen så fort man ble gravid.

Nå fikk jeg beskjed at jeg måtte vente til uke 12 pga evt spontanabort!!!!

Jeg hadde to spontanaborter før lillegutt, er jo selvfølgelig nervøs...men synes det er dårlig av legekontoret.

Noen andre som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid! =)

Skrevet

Det er helt vanlig at første time er mellom uke 8-12. Men er litt forskjellig praksis fra legekontor til legekontor.

Jeg var i uke 10.

Skrevet

Fikk første legetime en uke etter jeg fant ut at jeg var gravid:) skal tilbake igjen når jeg er 13 uker...

Skrevet

Legekontoret sa jeg kan bestille time mellom uke 8-10 for første kontroll. Med førstemann kom jeg da jeg var 5 uker fordi jeg lurte på en del ting (medisiner etc.) Ikke noe problem å komme da

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at uke 12 var best som første svangerskapskontroll pga at enkelte tester fungerer best da (blodprøver og slikt), men jeg fikk også beskjed om at hvis jeg ville komme inn før for spørsmål, så kunne jeg også det. I går var jeg derfor hos legen med alle mine spørsmål. Blodprøver og annet tar vi likevel i uke 12. Fungerte fint for meg.

Skrevet

trodde en skulle ha tettere oppfølging hvis man har mistet tidligere...?!!

men du kan jo ringe helsestatsjonen for der får du jo komme tidligere:)

Skrevet

Jeg er 6 uker på vei, og har fått min første legetime i januar.

Skrevet

Jeg fant ut at jeg var gravid den 25 okt, og bestilte time til den 28 okt :)

Jeg er heldig å ha verdens beste fastlege :o) Hun passer på meg, og sier jeg bare kan ringe om det er noe uansett:)

Skrevet

Fikk også beskjed om det.

Men som en annen her sa, skal man jo ha tettere oppfølging om man har mistet tidligere.

Min venninne er 8 uker nå og hun har hatt kontrolltime og ul allerede (hun slet med å bli gravid)

Men kanskje ikke resepsjonisten du snakket med ikke visste om dine tidligere spontanaborter og at du derfor skal få time før?

Skrevet

Jeg skal på min første kontroll når jeg er 9+2...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...